Oba stroje se na čas ztratily z portfolia Hondy kvůli emisním normám. Honda ale vytáhla inovovaný motor, který se při výkonu 6,9 koní vyznačuje normovanou spotřebou 1,5 litru na 100 kilometrů. A proto také plní i nejpřísnější emisní normy.

Motor Monkey je odvozen z motoru Hondy Grom a má nejvyšší kroutící moment 11 Nm. Nejen proto byl dovybaven pěštistupňovou manuálně řazenou převodovkou. Její přínos se nejvíce projeví při delších přesunech, protože pátý převodový stupeň je víc do rychla než původní čtyřkvalt. Monkey pro rok 2021 tak dokáže vyvinout maximální rychlost 91 km za hodinu.

O bezpečné zastavení se stará standardně dodávaný systém ABS, který je nyní moderován skrze inerciální řídící jednotku. Ta má mimo jiné na starosti i zabránění zdvihání motocyklu na přední kolo při intenzivním brždění. Kola jsou bržděna kotouči o průměru 220 a 190 milimetrů.

Jak je psáno v nadpisu, Monkey je maličká. Rozvor kol je pouhých 1145 milimetrů. Kolem do kola se otočit na silnici, k tomu je zapotřebí pouhých 3,8 metru. Hmotnost stroje je 104 kilogramů a výška sedačky činí 775 milimetrů.

Celosvětově oblíbený Super Cub má na rozdíl od Monkey odstředivou spojku a je tak plnohodnotným skůtrem, který vás ovšem neochudí o manuální řazení. Čtyřstupňová převodovka je totiž přímo řazená nožní pákou jak jste zvyklí, ovšem spojka je automatická a vypíná při zavření  plynové rukojeti. V nabídce Hondy je Super Cub už od roku 1958 a vzhledem k prodejům převyšujícím 100 milionů kusů se jedná o celosvětově nejprodávanější motorové vozidlo. Ačkoliv splňuje přísnější emisní normu, v nové verzi je Super Cub o 0,2 kW výkonnější než předchozí verze. Vděčí tomu kombinaci motoru C110 s prvky motoru Hondy Grom.

Nový model Super Cub má taktéž spotřebu pouhých 1,5 litru, což dává při nádrži o kapacitě 5,6 litrů dojezd na jedno tankování až 370 kilometrů. Jakkoliv se jedná o zcela klasický skůtr, nevyhýbají se mu moderní technologie. Lze na něm nalézt LED osvětlení, kombinovaná analogový rychloměr s LCD digitálním displejem a LED blinkry. Nechybí protiblokovací systém ABS.

Standardní výbavou je sedadlo spolujezdce a jeho stupačky, což v předchozích modelových ročnících nebylo samozřejmostí. Společně s tím přišly i pohodlnější zadní tlumiče.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY