Po roční přestávce se nám bude 30. srpna konat další ročník Šestidenní. 95 ročník ISDE se měl konat vloni, ovšem byl z důvodu Covidu zrušen. Takže letos znovu a lépe.

 

Současně s ISDE představí oranžový tým novou EXC-F 500 v edici Six Days, kdy zasvěcení již vědí, že se (vedle modelu Erzberg Rodeo) jedná o nejlépe vybavenou "civilní" endurovou verzi KTM. Pro rok 2022 ponese ještě přídomek "Special Edition".

ksd2

Oranžové barvy je ve speciálním modelu pomálu. Modely Six Days se vždy halily do barev pořádající země. Protože ale došlo k výše uvedenému přesunu ročníku 2020 na rok 2021, model 2022 má neutrální barevné pojetí, které nereprezentuje nic konkrétního. A nezůstalo jen u barev. Speciální model má oproti standardu:

  • exkluzivní grafiku SIX DAYS
  • tvrdší tovární nastavení tlumičů
  • ráfky GIANT s logem SIX DAYS
  • kryt motoru
  • táhlo přední osy
  • řídítka s logem SIX DAYS
  • plný zadní brzdový kotouč
  • bezpečnostní lanko na pedálu zadní brzdy
  • plovoucí přední kotouč
  • oranžový rám s tvrdší barvou
  • CNC obráběné brýle eloxované do oranžové barvy
  • výfuková koncovka s logem SIX DAYS
  • SIX DAYS výroční sedačka

ksd1

Motor KTM EXC-F 500 Six Days Special Edition má objem 510 kubíků. Přestože se jedná o ve své třídě nejlehčí motor, který váží pouhých 29,2 kilogramu, poskytuje nejvyšší výkon. Je vybaven převodovkou od specializované firmy PANKL s kovanými ozubenými koly, která má snímače řazení pro každý převodový stupeň.

Umožňuje tak elektronicky modulovat výkonnostní charakteristiku samostatně pro každý převodový stupeň. Spojka využívá membránových pružin a pro vysokou životnost jsou lamely a plechy uloženy v ocelovém koši.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Zadní podsedlový rám je šroubovaný a je vyroben z chrom-molybdenové oceli. Jeho hmotnost je pouhých 900 gramů. Hmotnost celého stroje bez paliva je 106 kilogramů. Kapacita nádrže je 9,2 litrů.

Cena stroje začíná na 329000,- Kč

ksd3