Nortonův superbike má za sebou turbulentní životní dráhu. Jak jsme v minulosti několikrát informovali, za jeho zrodem stojí touha minulého majitele značky po hypersportovním motocyklu, který bude postaven z toho nejlepšího co se dá na světě sehnat. Tato snaha a z ní vyplývající ne zcela čisté obchodní praktiky srazily celé firmě vaz. Dostala se pod nucenou správu a do konkurzu, ze které ji vykoupila indická TVS. A ta tomuto superbajku nyní vdechla nový život.

Původní V4SS se potýkala s celou řadou technických problémů a ne úplně levný stroj byl několikrát svoláván, protože motocykl vykazoval 35 závažných závad. Což majitelé, které motocykl stál cca 2,5 milionu korun nenesli příliš klidně. Mnoho závad bylo právě uvnitř motoru. Nový V4SV prošel lehkým faceliftem designu a trochu rozsáhlejšími změnami právě uvnitř motoru, na komponentech, které byly na hranici únosnosti materiálů. Motor byl z původních 200 koní přiškrcen na 185 a podobně také klesl kroutící moment na 125Nm. Omezovač nyní zasahuje o 1000 otáček dříve na hodnotě 12500 a motor by měl mít vyšší životnost.

sn3

Norton tento inovovaný model uvádí do prodeje, vybaven prémiovým podvozkem Öhlins NIX30 a TTXGP, hliníkovým leštěným ručně svařovaným rámem, karbonovými kapotami a s CNC obráběnými brzdami Brembo GP4RR, kovanými koly OZ, s páčkami Brembo a prostě vším "lidově nejlepším" co se dá ve světě nakoupit. Oproti loňskému modelu je vybaven "pouze" 6-ti palcovým LCD displejem a jeho elektronikou, která nyní umožňuje adoptovat přední a zadní kameru.

sn1

K stříbrné variantě Manx bude prodávat ještě černou karbonovou verzi, která bude vybavena černými karbonovými koly.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Cena V4SV ještě nebyla stanovena, ale dá se očekávat že bude stále nad dvěma miliony korun.

sn5

sn7

sn4