Honda CB1100 již zmizela z evropských dealerství, protože její vzduchem chlazený čtyřválcový motor nezvládal emisní normu Euro 5. Honda tuto klasiku ale nenechá umřít.

Nedávno jsme vám tu psali o tom, že se Honda loučí s modelem CB1100 limitovanou edicí. Podle patentových úřadů tomu ale nebude navždy. Zejména když Hondě leží v klíně dvouválcový nadlitrový agregát, který by mohla do rámu cébéčka implementovat.

hocb1

Výkresy, které si Honda nechala zapsat jako užitný vzor ukazují siluetu klasického motocyklu, ne nepodobného Hondě CB1100) se zabudovaným motorem 1100, který se snaží Honda instalovat do čím dál většího množství modelů. Mimo Africy Twin ho můžeme potkat také v cruiseru Rebel 1100 a také v nedávno uvedeném cesťáku NT1100.

hocb2

Podle schématu rámu ovšem je zřejmé, že nová CB1100 nebude jen novým motorem ve starém rámu. Honda přijde se zcela novým motocyklem, jehož rám z veliká části vychází z cruiseru Rebel 1100. Stejná bude celá přední část rámu, na který bude přivařena odlišná podsedlová (rovná) sekce, na kterém by mohla být rovná sedačka klasických tvarů. Schéma ukazuje, že japonský výrobce chce zachovat klasické přední vidlice a dva zadní tlumiče.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

To nejtěžší má tedy Honda za sebou. Má motor, má rám a teď už ji chybí jen čas, za který nám motocykl naservíruje. Odhad je rok 2023