Na veletrhu EICMA 2021, který se bude konat v příštím týdnu by měla MV Agusta prezentovat své připravované cestovní enduro, které vede pod pracovním názvem Lucky Explorer. My máme první fotky

Lucky Explorer spojujeme s Cagivou, která takto dobově prezentovala své rally endura, pod hlavičkou tehdejšího sponzora, cigaretové značky Lucky Strike. A ančto MV Agusta a Cagiva jedno jsou, pod tímto pracovním názvem MV Agusta vyvíjí nové cestovní enduro.

mle1

Motocykl by měl být vybavej novým tříválcovým motorem o objemu 950 kubíků, který byl oznámen na začátku května tohoto roku:

Timur Sardarov CEO MV Agusty nám ohledně 950 ccm motorky řekl:

"Je to zcela nový stroj s novým motorem, který je už dokonce ve fázi testování. Nový motocykl uvedeme na trh koncem roku 2022. Bude reprezentovat tu největší znalost týmu v MV Agusty a tu nejvyšší schopnost našich inženýrů. Vybavíme motorku chytrými funkcemi a kontrolními systémy v zájmu spolehlivějšího motoru, jeho výkonu a otáček. Bude to pro nás pěkný kus práce. Nebude to nic, co je momentálně dostupné na trhu. Zákazník bude mít na výběr ze dvou variant, a to z varianty s vyšším výkonem a vyššími otáčkami nebo z varianty s nižším výkonem při nižších maximálních otáčkách."

Motocykl by měl přijít ve dvou variantách - jako cestovní enduro s koly o rozměru 21 a 18" a jako adventure sport s koly menšími. Jestli to budou čistě silniční 17", nebo kombinace "cenduro" 19" a 17" prozatím nevíme. Každopádně by nový Lucky Explorer neměl příliš konkurovat stávající Turismo Veloce a tak se přikláníme k názoru, že by se u silničněji pojatého motocyklu mělo vpředu objevit 19" kolo. Z toho pak totiž vyplývají možnosti volby pneumatik a potenciál motocyklu.

mle2 

Podle předchozích zpráv, nový motor by měl přinést výkon kolem 100 koní a měl by být konstruován pro silný zátah v nízkých otáčkách. A pro vysokou kilometrovou výdrž. Prototyp vypadá ještě hodně syrově. Dokonce tak, že na předním kole má pouze jeden brzdič a na místě druhém má snímač útlumu, pro detailní sledování funkce předních tlumičů. Na osazené straně je brzdový třmen Brembo M4.34, což jsou brzdy, která MV Agusta používá velmi často, třeba i u Superveloce.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Přední tlumiče jsou plně nastavitelné Marzocchi a vzadu by měl být monoshock značky Sachs, také plně nastavitelný. Celkově je motocykl neveliký. Svými rozměry silně připomíná nedávno uvedenou Aprilii Tuareg 660.

Lucky Explorer, či jak se nakonec bude tento motocykl nazývat bude uveden na veletrhu EICMA 23. listopadu 2021. V ten den také na něj začne MV Agusta přijímat předobjednávky.