Livewire, elektrická divize Harley Davidsonu akceleruje vývoj své elektrické platformy. Není se čemu divit, protože současný Livewire je "už" dva roky starý a vývoj jde tak rychle kupředu, že bez intenzivních modernizací by byl Livewire zanedlouho ten druhý....

Nejprve byl Live-wire. Poté přišel Live-wire One, načež byl přejmenován na Livewire a následně osamostatněn do samostatné divize a značky. Přestože je současný Livewire již čtvrtou vývojovou fází původního elektrického Harley Davidsonu, první tři fáze byly určeny jen pro vývoj, výzkum a testování a až nynější poslední se dostala do volného prodeje. Aktuální platformu nahraní zcela nová, modulární, která se nazývá Arrow.

hev1

Livewire následuje příkladu výrobců elektrických supersportů. Ti ve snaze o minimalizaci hmotnosti využívají bateriový blok jako nosnou část. Aktuální Livewire stojí na klasickém prostorovém rámu, do něhož je vložena baterie. Platforma Arrow je monoblok, na jehož horní stranu je připevněna hlava řízení, na spodní stranu kyvná vidlice a na bok bateriového bloku je uhychen podsedlový rám. Motocykl tak nemá vůbec žádný rám, tak jak ho známe z konvenčních motocyklů.

hev2

Baterie se bude skládat z článků typu 21700 a elektroniky, která bude umět pracovat v rozmezí od 50 do 400 Voltů. Podle výkonu motocyklu pak bude koncipováno i chlazení. Motorky s nižší kapacitou baterií a s nižším výkonem tak budou moct být vzduchem chlazené. Silné a výkonné motorky budou pak chlazeny vodním okruhem (a vzduchem).

hev3

Součástí jednotné platformy Arrow je i motor. Ten je plně integrovaný do bateriového bloku a je stále bez převodovky. Do osy motoru je připevněna kyvná vidlice. Platforma je hotová a jak bude vypadat v hotovém motocyklu přibližuje renderovaný obrázek flat-trackera Livewire EDT 600R v úvodu článku. O kolik si Livewire pomůže co se snížení hmotnosti týče nevíme. Stejně nevíme kapacity baterií. Víme jen, že budou existovat tři verze. Verze S2 bude low-end motocykl, který bude pod nynějším Livewire One. Veze S3 bude vyráběna v kooperaci s firmou Kymco (Harley Davidson v Kymcu drží 4,3% akcií) a poslední model S4 bude potom v režii samotného HD.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Řeči v éteru hovoří o tom, že nová platforma s bateriemi 21700 by měla podávat o 25% vyšší kapacitu. Elektronika modelu One pracuje s napětím 254 Voltů. Nová elektronika bude umět dát až 400V, což znamená, že Livewire bude moct dát až zhruba o polovinu vyšší výkon. Z aktuálních 78kW bychom se mohli dostat někam k 115 kW, tedy cca k 150 koním výkonu. Současně s nižší hmotností by se měl o třetinu zvýšit dojezd. Tedy v městském provozu přes 300 kilometrů a v kombinovaném provozu (typicky město + okresky) k dojezdu přes 200 kilometrů.