Rozmohl se nám tady takový nešvar. Italští výrobci nakupují podvozky v Asii, zatímco asijští výrobci nakupují v Itálii. Na hlavu postavená strategie má zřejmě své opodstatnění.

Nesporný fakt je ten, že japonští výrobci poměrem cena/výkon válcují evropskou konkurenci. Čím dál více evropských výrobců osazuje své motocykly podvozky Showa a KYB/Kayaba. Nejnovějším případem je Triumph, který přesedlal z rakouských tlumičů WP na japonské Showy. Nebo Aprilia a Moto Guzzi, kteří namísto Marzocchi montují japonskou Kayabu. Ne že by neuměli evropští výrobci vyrobit dobré podvozky. Neumí to ale za konkurenceschopnou cenu.

Evropští výrobci se tedy dívají více na východ. Tam je situace opačná. Asijské motocykly a čínské zejména, se rády chlubí evropským peřím a proto nezřídka montují španělské brzdy J.Juan a používají evropské ABS moduly Bosch. Nově tomu bude i u podvozků, proto, že čínský malovýrobce QJ Motor (který je tedy asi 10x větší než Triumph a Ducati dohromady) podepsal smlouvu s italskou Marzocchi. QJ Motor (Qianjiang Motorcycle) nejen že vyrábí motocykly pod svou značkou, ale také jako Benelli, Keeway a KSR Moto.

Marzocchi topí pod kotlem. Za posledních 7 let ji šestinásobně vzrostl obrat a expanze do Číny je expanze na ohromný trh. Tím spíš, když hned na začátku si zajistí velikého odběratele. Tlumiče Marzocchi se nebudou vyrábět jen v Itálii. Společně se společností Zhejiang Mazhuoke Machinery Manufacturing, což je dceřinná společnost QJ Motor postaví v Zhejiangu ještě letos kompletní výrobní linku. Další investice půjdou do vývojového střediska v Bologni, kde si chce Marzocchi ponechat své know-how.

Lze očekávat, že se podvozky Marzocchi neobjeví u všech motocyklů koncernu. Je dost dobře možné, že QJ Motor jimi bude osazovat jen prémiové modely, které jdou na export. Budeme moci se s nimi určitě potkat u motocyklů Benelli.