MV Agusta vyvinula nový motor řady 950 o objemu 931 kubíků, který poprvé předvedla v motocyklu MV Agusta Lucky Explorer 9.5. Nyní potvrzuje, že jím vybaví další stroje napříč svojí nabídkou.

Nový motor totiž není až tak úplně nový. Vychází z původní tříválcové osmistovky a tak adaptace do současných platforem nemusí být až tolik obtížná. V podání Lucky Exploreru poskytuje výkon 123 koní. Stávající tříválcová osmistovka potom 125 koní (Brutale 800, Dragster 800, Turismo Veloce 800), nebo také 148 koní v podání F3-800, nebo Superveloce 800. Důležité je, že osmistovka pro svých 125 koní musela točit 11600 otáček. Nové 950-tce stačí pro 123 koní točit "pouhých" 10000, což by se mohlo odrazit na delší výdrži motoru.

Podobně, Superveloce 800 točí pro svých 148 koní 13000 otáček a pokud by točila tolik i nová 950-tka, dá se očekávat že by mohla dávat 160-165 koní. Nejzásadnější posun je u točivého momentu. 800 cc motor dává u Turismo Veloce 81 Nm při 9600 otáčkách. Nový motor 931 cc dává 102 Nm při 7000 otáčkách. Takže je dramaticky až zásadně silnější, při výrazně nižších otáčkách. Nový motor by měl být velmi podobný i fyzicky. Měl by se tedy vejít do stávajících rámů, na kterých by se ani nemusely měnit kotvící body. Adaptace by tedy nemusela být nijak zdlouhavá a nových 950-tkových modelů bychom se mohli dočkat brzdy.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Šéf MV Agusty Timur Sadarov potvrdil, že to není konec osmistovkových motorů. Ty se budou vyrábět nadále a alespoň po nějakou dobu pojedou v nabídce MV Agusty současně. Znamená to o cca 30% širší nabídka ke stávajícím modelům.