CFMOTO SR-C21 byl jedním z nejkrásnějších konceptů na veletrhu EICMA 2021. Stroj s karbonem kam se podíváš, byl vybaven prémiovým podvozkem, prémiovými brzdami a prémiovým vším.... co by vyhnalo prodejní cenu téměř k milionu korun. Nyní přichází pád z obláčku na zem - k motocyklu, který má reálnější technický základ, tak aby si ho mohl koupit i Běžný Franta Uživatel...

Některá zahraniční periodika se uchýlila ke spekulacím, že se CFMOTO dramaticky odchýlila od svého předváděného konceptu a reálný motocykl postrádá mnohé prvky, které byly slibovány. Někteří, jako třeba řecký Motomag dokonce začal mluvit "o podvodu na fanoušcích". Realita je ovšem mnohem jednodušší - slibováno nebylo nic a na okruhu se prohání zcela jiný stroj, než SR-C21.

Původní prototyp SR-C21 měl prémiové komponenty, karbonová kola, dva kotouče a prémiové brzdy, jednostrannou kyvnou vidlici a zcela futuristický design. Jediné co si CFMOTO nechávalo pro sebe byl použitý motor. Což byla vlastně nakonec ta nejméně důležitá informace, protože každému zasvěcenému bylo jasné, že SR-C21 je pouze showbike. CFMOTO na okruhu prohání zcela jiný motocykl, který je výrazně konvenční, aby mohl nabídnout běžnému uživateli běžnou cenu.

Testovaný motocykl má být poháněn paralelním dvouválcovým motorem o objemu 450 kubíků. Jeho výkonové charakteristiky můžeme odhadnout podle pouze jednoho kotouče na předním kole, který je bržděn radiálním třmenem Brembo P4.34. Což napovídá, že by nemusel být výkonnější než 60 koní. Stroj má klasickou dvojitou zadní kyvnou vidlici, podvozek KYB  a... a dál vlastně nevíme zhola nic bližšího. Snad jen to, že testovací jezdec měl výšku postavy 175 centimetrů.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Z toho můžeme odvodit, že stroj bude spíše neveliký a koncipován jako konkurent dvouválcové Kawasaki Ninja 400, nebo Yamaze R3. Měl by tedy být dalším strojem v nabídce vedle jednoválcové CFMOTO 300SR. Spekulovat můžeme nad motorem, protože se objevují informace, že by mohl být použit 500-kubíkový motor z připravované KTM 490. Některé další informace tvrdí, že nový motor nemá vůbec nic společného s KTM a že si ho CFMOTO konstruovalo samo.

 

Každopádně to vypadá, že je před CFMOTO 450SR, či jak by se teoreticky stroj mohl jmenovat ještě dlouhá cesta a nebude to letos, kdy bychom se mohli motorky dočkat v prodeji.