K současnému Himalayanu by měla přibýt nová motorizace. Nová 450-tka by měla poskytovat výkon 40 koní.

O Himalayanu se pořád něco píše. Většinou o jeho nových variantách, protože současná čtyřstovka je po stránce výkonu lehké zoufalství. Takže mimo to že se občas ukáže aktualita o tom že po indických silnicích se testuje verze "Street" s menšími koly a nižším podvozkem, verze "Scram", která by měla být ze Streeta odvozený scrambler, tak se hlavně už poměrně dlouho hovoří o tom, že by měla přijít dvouválcová varianta s motorem 650 ccm. Protože rozdíl 48 koní versus stávajících 20 je opravdu vytržení trnu z paty.

dmon3

Nyní přináší německý magazín Motorrad informaci, že by Royal Enfield měl přijít s motorem zcela nové koncepce. Tím by měl být agregát o objemu 450 kubíků, který by měl dávat výkon 40 koní. 40 koní je pořád lepší než 20 a pokud by to byla pravda, zcela jistě by se rozplynul sen o dvouválcové 650-tce. Dalším faktem je, že Royal Enfield žádný takový motor nemá. Nebo ho alespoň nemá v žádném ze svých stávajících produktů. Těžko si představit, že by takovýto výkon vydoloval z nějakého svého stávajícího motoru, které většinou vypadají, že byly již  padesátých letech využívány pro pohon pump na vodu.

obrcfqj1

Mělo by se tedy jednat o zcela nový, vodou chlazený jednoválec, který svět sice ještě neviděl, ale indický magazín NewsBytes už ví, že umí 45 koní a pro zvýšenou spolehlivost je utlumen  přesně na 39,4 koňských sil. Ví také, že kolem motoru bude postaven výrazně mechanicky odlišný stroj, který bude postaven z kvalitnější indické oceli a s obrácenými předními tlumiči.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Royal Enfield by měl novou 450-tku tedy postavit do zcela nové platformy, která má mít označení K1. Tou by chtěl konkurovat v adventure segmentu, motocyklům typu KTM 390 Adventure, nebo BMW G310 GS. S kompletním motocyklem by měl (prý) vyjet  roce 2023.