Nedávno jsme psali o tom, jak zavedení výrobci vyklízejí pole na trhu středněobjemových čtyřválcových motocyklů. Velcí hráči inklinují k dvouválcům a otěží čtyřválcových strojů se chytají Číňani.

Novým příkladem budiž Benda LFS 700, která je osazena čtyřválcovým motorem o objemu 680 ccm. Ten produkuje maximální výkon necelých 93 koní při 11000 otáčkách a kroutící moment 63 Nm. Motor je usazen do rámu v kombinaci hliníku a oceli a plně natankovaný motocykl váží 217 kilogramů.

Výrobci nelze upřít odvahu vyjet s futuristickým designem, pod jehož kapotami pracuje osvědčená technika jako podvozek KYB, brzdy Brembo M4.32, elektronika Bosch, která zajišťuje vedle ABS systém ride-by-wire s jízdními režimy, tempomatem, kontrolou trakce a rozjezdovým asistentem do kopce.

Již samozřejmostí je kompletně LED osvětlení a TFT barevný displej. Tam kde designové zajímavosti začínají, na druhé straně motocyklu končí - stylovými výfukovými koncovkami, které jsou překryty podsedlovými plasty s integrovanými blinkry. Výfuk je 4-1-2 a ve střední části je instalován rozměrný katalytický systém. Což napovídá, že by stroj mohl být konstruován pro splnění náročných evropských emisních norem.

 

Bohužel, situace se má tak, že s cenou v přepočtu 5700 € získal výrobce tak ohromné množství objednávek v rodné Číně, že se na export mimo říši středu vůbec nedostane. Tento trend vidíme u většího množství čínských výrobců. Kvalita tamní produkce jde tak rychle nahoru, že místní nemají důvod se poohlížet v zahraničí, když si mohou koupit domácí výrobek.

Naposledy jsme takto zaplakali nad cestovním korábem CFMOTO 1250TR-G, který po smršti domorodých zájemců ani nepožádal o evropskou homologaci.