Gilera je známá jako bývala italská firma, která díky zakladateli Giuseppe Gilerovi začala před druhou světovou válkou vyrábět motocykly. Později firmu odkoupila společnost Piaggio. Dnes si však představíme Gileru jako motocykl ve spolupráci italské společnosti Piaggio s čínskou společností Zongshen.

Představujeme ji v podobě naháče s 900cc objemu motoru. Uvádí se, že motor převzala ze staršího modelu značky Aprilia a to sice ze Shiver 750 z roku 2007. Původně měl motor u Shiver objem 750, později však agregát motoráři upravili na 896 kubíků a přidali mu spoustu inovací, aby splnil emisní normu Euro 4. Euro 5 mu ale už vystavilo stopku.. 

Stejný 869cc motor má i poslední vyrobená Aprilia Shiver 900. Na novém modelu Cyclone zahlédneme i prvky trubkového a hliníkového rámu stejně jako u Shiver a Dorsodura.

Jméno Gilera zmínili na motocyklové výstavě CIMAMotor, která se konala v Číně při představení nového konceptu pro model Cyclone RA9. Jak Gilera, tak Cyclone RA9 je poháněná dvouválcem ve tvaru písmene "V". 

Podle posledních informací Zongshen na motoru pořádně zapracoval. Byl zvýšen jeho objem na 987 ccm a motor by měl dávat výkon 112 koní při 9500 otáčkách. Při splnění emisní normy Euro 5.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Představitelé společnosti usoudili, že novou Gileru 900 nebo 1000 představí světu na konci tohoto roku. Je radost zaslechnout toto jméno po tak dlouhé době. Pokud bude ohlas na Gileru pozitivní, tak se čínskému výrobci naskytne možnost distribuce motocyklů do celého světa. Co se Evropy týče, tak by Gilera měla mít nejenom evropský rodokmen, ale také štítek. Gilera by se měla montovat v Itálii, z dílů z velké části vyrobených a importovaných z Číny.