Platforma Sportsteru, motor Revolution Max, jen s objemem 975ccm - to je nový Harley Davidson Nightster.

Nechce se tím tvrdit, že Nightster je Sportster pro holky, ale nepřímo to k tomu svádí. Nižší výkon, nižší hmotnost a přesto výjimečný jízdní komfort a výborná ovladatelnost. Nightster je náhradou za model Iron 883, který měl podobné přívlastky. Motor Revolution Max se v podání Nightsteru označuje za 975T a oproti Spotsteru, který má objem 1252 ccm má "pouhých" 975 kubíků.

Objemový škrt má za oběť výkon i maximální točivý moment. Nižšího objemu válců bylo docíleno zejména snížením zdvihu pístů z 72 milimetrů na 66 milimetrů a i jejich nižším průměrem, který je u Sportstera 107 milimetrů a u Nightstera  97 milimetrů. Společně s jinak odladěnou elektronikou se tak jedná charakterově o zcela odlišný motocykl. Maximální výkon klesl ze 121 koní na 89 koní, v obou případech při 7500 otáčkách. Maximální točivý moment klesl na výsledných 95Nm. Jinak je motor téměř stejný. Má hydraulicky seřizované ventily, má vyvažováky pro eliminaci nežádoucích vibrací, stejnou převodovku a pohon řemenem.

Zadní část motocyklu je zcela jiná, zejména co se kyvné vidlice týče. Ta je z obdélníkového profilu a odpružená dvěma tlumiči Showa. Showa je i vpředu ve formě konvenčních 41-milimetrových tlumičů.

Nightster je vybaven systémem Harley Davidson Rider Safety Enhancement, který v sobě zahrnuje kontrolu trakce fungující ve třech režimech, tři jízdní režimy motoru (Road, Sport, Rain), systém ABS, systém řízení brždění motorem spřažený s ABS, aby nedocházelo za kluzkých podmínek k blokování zadního kola při brždění motorem.

Cílení na nižší cenu se odráží v elektronické výbavě. Pryč je digitální přístrojový panel a namísto něho je zde klasický analogový přístroj s digitálním segmentem ve své spodní části.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Nightster by se měl již vyrábět a první kusy by mohly být k dispozici na konci tohoto měsíce.