Yamaha Ténéré 900 s tříválcovým řadovým motorem CP3 by si jistě našla na trhu své místo. Toho se chytl magazín Moto-station.com a vydal dva rendery, které přibližují, na co bychom se mohli těšit.

V adventure segmentu je zřejmé, že Yamaha zasekla svou válečnou sekeru do správného místa a trefila se s Ténéré 700 přesně tam, kam uživatelé žádali. Soudě i podle konkurence, která se snaží svá středně těžká cestovní endura do těchto míst umisťovat . Yamaha ale má rezervy v segmentu o kousek vyšším - v endurech s vyšším cestovním potenciálem. Poté, co v roce 2020 ukončila prodej svého parníku Super Ténéré 1200 je jeho místo neobsazeno. A z několika míst se ozývají klepy, že by ho mohla obsadit Ténéré 900 s tříválcovým motorem CP3.

Tento motor má výkon 119 koní a tudíž dramaticky vyšší, než má Ténéré 700. Je samozřejmě možné, že pro účel vyššího točivého momentu by mohla Yamaha obětovat pár koní, ale i kdyby o bylo ve výsledku 110, byl by to silný soupeř i pro Hondu Africa Twin 1100, Triumpha Tiger 900 a o BMW F850 GS nemluvě. Nicolas Petit Design se pro Moto-station.com vyřádil se svou představou, kdy na Ténéré 900 umístil kola 19 a 17", což by bylo v kontextu moderních adventure motocyklů trochu škoda. My se domníváme, že by (jako i ostatní) mělo i devítikilo kola 21 a 18".

Velmi pohodlné by mohly být sedačky jezdce i spolujezdce, které jsou dostatečně široké a ploché. Motor CP3 je o něco nižší než dvouválcový motor CP2, protože má více položené válce. Tudíž by mohl mít lepší (nižší) těžiště, jakkoliv jako tříválec je těžší. I tak by Ténéré 900 jistě více slušely dvě nádrže na boku, jako má nedávno představená Yamaha Ténéré 700 World Raid. Tím by mohl mít stroj větší objem paliva, nehledě na to, že by byly lépe chráněny kolena jezdce, což se při delších cestách hodí. Palivo je v bočních nádržích umístěno níže, což se pozitivně promítá zejména do ovladatelnosti.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY