Patenty podané v Číně nám odhalují podrobnosti o připravované Benelli TRK 702, přičemž je možné očekávat její uvedení na trh již koncem tohoto roku.

Čínsko-italská značka Benelli je v podslední době na vzestupu a mateřská společnost Qiangjiang group ji vede k ziskovosti a popularitě. Většina z nových modelů pak vychází ze základních modelů značky s menším zdvihovým objemem, jako jsou TRK 502, Leoncino 250 a další. Benelli je ale připravena dále růst a to potvrzují i nově podané patenty, které tak odhalily podrobnosti o připravovaném novém modelu Benelli TRK 702. Tento stroj nastupuje za svým předchůdcem TRK 502 a Benelli se tak posouvá do třídy například k BMW F750/850 GS.

Benelli TRK 700 (BJ700-5H)

K našemu velkému štěstí obsahovaly podané patenty také jasné obrázky TRK 702, což nám umožňuje vidět kromě designu i některé klíčové funkce. I přes omezené informace, které jsme mohli získat, tak díky obrázkům můžeme vyčíst, že TRK 702 bude nejspíše distribuován ve dvou variantách obdobně jako u BMW a to se základní variantou a variantou Adventure, která bude vybaveny kufry a padáky. Na fotografiích si můžeme všimnout modelu TRK 702 (červená fotka), která má motor zastavěný do stejného rámu, jako má "menší" TRK 502. Má i stejné plasty a nádrž a pro vyšší výkon motoru byla osazena jiná kyvná vidlice, jiný podvozek a osazeny byly radiální brzdy.

Zelený model (TRK 702X ?) je dramaticky odlišný. Rám, podvozek a brzdy jsou shodné, avšak plasty, sedačky a design zhusta čerpá z nabídky dceřiného modelu QJ SRT 750, který má zase být jistým předobrazem nadcházející Benelli TRK 800. Mnoho těchto variant nám dávají na srozuměnou, že vlastně nevíme, jak bude TKR 702 vypadat ... pokud opravdu nebude vydána ve dvou designových verzích.

Benelli TRK 702 (BJ700-5G)


V hrudi velkého TRKu by měl bít vodou chlazený paralelní dvouválec o objemu 693 ccm se 75 koňmi a 70 Nm, který můžeme znát například z CFMOTO 700CL-X. Což jsou poměrně slibné parametry a vzhledem k tomu, jak oba modely na obrázcích vypadají se dá usuzovat, že jejich uvedení na trh bychom se mohli dočkat již koncem tohoto roku jako modelu pro rok 2023. A vzhledem k úspěchům jeho menšího sourozence se pak dá očekávat i podobný úspěch 702ky. Otázka zní, zda-li je motor opravdu značky CFMOTO, či zda-li nebyl konkurentem okopírován - což by nebylo ojedinělé.

Uvedení na konci roku, nebo ještě v průběhu léta je velmi reálné. Modely jsou již zalistovány pod různými variantami, s vyplétanými koly 19 a 17" a s oběma koly litými o průměru 17" (Adventure a silniční verze). Prozatím víme, vedle výkonu motoru, že stroj by měl natankovaný vážit 220 kilogramů, rozvor kol 1500 milimetrů, podvozek značky Marzocchi a brzdy Brembo M4.32.