Indický gigant Baja již v minulosti několikrát vstupoval do partnerství s evropskými výrobci. Připomeňme například spolupráci s KTM či s Triumphem, více či méně úspěšnou.

 

Bajaj měl ambice koupit některou z evropských značek pro snažší přístup na evropský trh. Před nedávnem uvažoval i o koupi firmy Ducati, což se mu nezdařilo. Proto se zřejmě inspiruje úspěchem společnosti Classic Legends, která kupila značky (či licence) Jawa nebo BSA, pro expanzi na západní trhy. Podobně by tomu mohlo být s britskou značkou Vincent.

Značku Vincent založil Philip Vincent v roce 1928. Slavnou se stala ovšem až po druhé světové válce, kdy Vincent vyjel v roce 1948 s motocykly Black Shadow a Black Lightning, ve kterých byl zabudován vzduchem chlazený V-twin o objemu 998 kubíků. Jeho někdejších 55 koní jim dokázalo udělit rychlost 200 km/h a pozdější zvýšení výkonu na 70 koní potom až 240 km/h.

Firma Vincent se bohužel na konci padesátých let odporoučela do bankrotu. Což ovšem neznamená že stále neexistuje značka Vincent, která má své jméno a hodnotu. Značku Vincent se snažilo několikrát oživit pár nadšenců. V roce 2002 například vzniklo několik kusů motocyklů Vincet Black Shadow, ve kterém byl instalován motor Honda RC51 poskytující výkon 136 koní.

Toho se před několika lety chytil designér Aleck Jones, který vytvořil koncept novodobého Vincentu (viz úvodní fotografie).

Zda-li na tento koncept Bajaj naváže je těžko říci. Spíše si dokážeme představit, že pod značkou Vincent vyjede s neo-retro motocyklem klasického střihu, s integrovanými moderními technologiemi.