10 nejprodávanějších značek světa... Evropa se neumístila ani na jedné příčce.

Na prahu čtvrtého čtvrtletí tady máme kompletní statistiku za první pololetí roku 2022. Nikoho nepřekvapuje, že si Honda udržela prvenství, byť těsně za ní se drží indické firmy, které ji rok po roku ukusují z koláče.

Za první pololetí 2022 se celosvětově prodalo 29,1 milionů motocyklů, skůtrů, případně tříkolek, spadajících do kategorie motocyklů. Což je meziročně (2021/2022) o 2,2% motocyklů více. Honda si udržela prvenství s prodejem 8,4 milionu motocyklů, což činí neskutečných 28,7% podílu na celosvětovém trhu.

Nicméně na druhé straně je indická konkurence, která Hondě docela zatápí - v roce 2016 měla Honda podíl dokonce 32%. Rok po roku, procento po procentu ji berou Indové.

Na druhém místě se umístil Hero Motors, který si s objemem 2,58 milionů prodaných motocyklů připsal nárůst prodejů o 10%.

Na třetí místo tedy z loňského druhého odsunul čínského výrobce elektrických skůtrů Yadea, který při 2,4 milionech prodaných motocyklů zaznamenal propad prodejů o 20,9%. Stojí za ním problémy v zásobování a čínské covidové sankce, které se odráží na ne zcela ideálně fuknčním zásábovacím řetězci. Dá se čekat, že se situace Yadey bude postupně zlepšovat.

Čtvrté místo drží Yamaha s 2,1 milionem prodaných motocyklů a s nárůstem prodejů o 6,2%. Celosvětový podíl Yamahy na prodejích je 7,4%, což je ale o celých 5% méně, než držela v roce 2012.

Na páté místo se dostal TVS Motor, který předběhl svého tradičního rivala Bajaj Auto. TVS prodal 1,26 milionu motocyklů, což bylo o krásných 18,5% více než vloni.

Bajaj Auto skončil šestý. Prodej 1,05 motocyklů znamenal propad o 11,6%, což byl i důvod proč ho právě předběhl agresivně rostoucí TVS.

Na sedmé místo se probojovala Suzuki, která prodala 900 tis. motocyklů, což je +12,8% než vloni. přitom i ten loňský rok měla skvělý, protože v něm prodala o 30% více motocyklů než v roce 2020.

 

Osmé místo vybojoval čínský Loncin, Deváté čínský Haojue a na to desáté se probojovala mladá mexická značka Italika, která za půlku roku 2022 prodala téměř půl milionu motocyklů.

Evropské značky se drží na chvostu produkce, kdy největší KTM prodává cca čtvrtinu toho, co výše zmíněná mladá mexická Italika. Faktem je, že evropská produkce oslovuje zcela jinou kategorii majitelů a s motocykly které tvoří majoritu celosvětové produkce by se většina evropanů ani ve snu nespokojila.