Motory V-2 a V-4 žijí. Číský výrobce motocyklů a motorů Benda Motorcycles hlásí, že má hotové motory V2 a V4 a je připraven je montovat do motocyklů.
Ty tam jsou doby kdy se čínští výrobci potáceli v pozadí technologického vývoje. Dnes dokážou nepříjemně dotírat na zavedené výrobce a zejména na ty z Japonska a Evropy. Motorky v výkonem přes 150 koní taktéž nebudou úplně doménou předmětu zájmu asijských spotřebitelů a tak je zřejmé, kde by chtěla Benda své motory prodávat. Připomeňme je, že Benda již vyrábí motocykl BD300 s motorem V-twin o objemu 300 ccm. A připravuje také jeho přeplňovanou variantu BD300 Turbo, která by měla dávat 45 koní.
Benda je Benda aktuálně uvedla seznam technických údajů svých dvou nejnovějších motorů. Na prvním místě je V-twin o objemu 496 ccm s výkonem 42kW (57 koní) při 10000 ot. a točivým momentem 45 Nm při 8000 otáčkách. Poté V-four o objemu 1198 ccm, který dává 113 kW (154 koní) při 9500 otáčkách a 121 Nm při 7500 otáčkách.
Čímž Benda zkompletovala svou nabídku Véčkových motorů od nejnižších kategorií až po tu nejvyšší. V červnu 2022 Benda ohlásila, že připravuje výrobu tří nových modelů motocyklů, z čehož se dá usuzovat, že co motor, to nový model. Celkem by tedy měla mít k dispozici 4 motory s objemem 300, 500, 800 a 1200 ccm. S výkony 30, 57, 93 a 154 koní.
Otázka je jen, kdy se tyto stroje objeví u nás. Na úvodní fotografii je motocykl Benda LFC 700 - s řadovým čtyřválcem.