Mnozí z vás značku QJ Motor neznáte. Avšak poznáte. Do Evropy vtrhla již před nějakým časem a to velmi zhurta. Dnes prodává 7 modelů motocyklů.

QJ Motor je mimochodem majitelem italské značky Benelli. Tudíž jsme před nějakým časem vydali článek, kde jsme se domnívali, že tento stroj vyjde pod touto značkou. A ono ne. QJ Motor ji vydá pod svým vlastním logem. Pod ním toho již prodává v Evropě hodně. Počínaje nejmenším SRV 125 až po největší model SRT 800. Novinka, která bude oficiálně představena na veletrhu EICMA se jmenuje SVT 650, jehož písmeno "V" poukazuje na instalaci motoru V-twin, který je podezřele podobný motoru ze Suzuki V-Strom 650.

V-twin motor má úhel sevření válců 90° , poskytuje nejvyšší výkon 71 koní a k tomu 62 Nm točivého momentu. Zahraniční média spekulují, že agregát pochází přímo od Suzuki, respektive že Suzuki odprodala QJ licenci na jeho výrobu, protože nadcházející model V-Stroma již bude mít paralelní dvouválec.

My sme si ale téměř jistí, že tomu tak není a QJ Motor si prostě vyvinul do jisté míry klon tohoto agregátu, s několika viditelnými změnami, které naše tvrzení potvrzují. SVT je klasickým cestovním endurem, které obouvá pneumatiky o průměru 19 a 17 placů.

Čínské cenduro bude na silnici jasně rozeznatelné, díky specifickému designu a to zejména předních dvou světel, která jsou krásně naskládána nad sebou. Bezdušová kola obouvají silničně-cestovní pneumatiky, stroj má vpředu brzdy Brembo M4.32 a nádrž má objem 20,5 litrů. Což je vlastně vše co prozatím o stroji víme, až na to, že v Evropě by se měl prodávat se šestiletou zárukou s neomezenými kilometry. Což je na QJ Motor hodně sebevědomý závazek.