Motocykly značky CCM se nám tady občas objevují v článcích, které obvykle netrpí nedostatkem nadšení a entuziasmu. Tentokrát to bude malinko jinak.

 V posledním článku o CCM jsme se mohli rozplynout nad nádherným modelem Classic Tracker. Současně si ale mohli někteří pozornější v přiložené fotogalerii všimnout, že nabídka firmy se rozrostla o modely, které tak trochu nahánějí husí kůži.

Ke stávajícím modelům Stealth Bobber a Spitfire Bobber tak nově CCM před měsícem představilo cestovní verzi platformy Spitfire - CCM Cruiser. Ten má umožnit svému majiteli pohodlné cestování společně s nezbytnostmi na delší cestování. pro tento účel je motocykl oproti jiným modelům platformy vybaven hlubokými blatníky, koženými cestovními brašnami a rozměrnými sedačkami pro jezdce i jeho baťůžka.

Jak napovídá platforma Spitfire, motocykl postavený na ocelovém rámu z chrom-molybdenových trubek je osazen motorem SWM 600, který má prapůvod ve výborném motoru Husqvarna 630 a jež byl náležitě zmodernizován, aby splňoval náročná kritéria rozmazlených evropanů.

Jednoválcová šestistovka poskytuje výkon 55 koní a pokud by se někdo bál přílišné svéhlavosti jednoho válce tak vyzkoušejte. Hladkosti sametových čtyřválců nedosahuje, ovšem za jízdy ho pod sebou téměř necítíte.

Motocykl v maximální míře využívá evropských komponent. Mimo motoru to je podvozek italské Marzocchi, španělské brzdy J.Juan, evropské provenience je i osvětlení a samozřejmě rám, nádrž i sedačky. Jednou z mála výjimek jsou ráfky kol, které pocházejí od japonské značky EXCEL Rims. Sedačka jezdce je mimochodem ve výšce 76 centimetrů, takže z ní dosáhne leckdo, jakkoliv je to výška, která tak úplně nekoresponduje s výškou cruiserů, tak jak bychom si je na první dobrou představovali.

Můžeme se navrátit k perexu článku. Jakkoliv jsou motocykly CCM famózním příkladem minimalistického inženýringu, tady nám ten design nějak neštimuje. Monstrózní blatníky, sedačky i zavazadla, jejichž bizárnost korunuje malá kožená rolka na zadním světlem. Holt, tento motocykl si vybere zřejmě jen ten, kdo se nebojí vybočit z davu.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Jak můžete předpokládat dle fotografií a soudě i díky použití karbonu, suchá hmotnost celého stroje je pouhých 146 kilogramů a to včetně zavazadel a jejich držáků. Cruiser je ostatně jako všechny modely motocyklů CCM velmi pečlivě zpracován. Lze si mimo karbonových komponent všimnout mnoha CNC, či ručně vyráběných dílů, což značně zvyšuje hodnotu motocyklu. Tento motocykl prostě nebude nikdy tuctový. Pro zájemce je zde i cena, která by se měla pohybovat kolem 360 tis. Kč bez DPH.