Není to tak dávno co se spekulovalo, že jedna značka lebedící si v zelené barvě by vedle své čtyřválcové 250-tky mohla přijít se čtyřválcovou čtyřstovkou. Spekulacím nakonec dala jednoznačně utrum s tím, že půjde raději cestou hybridního řešení. Toho se chytají číňani a u nás poměrně neznámá/známá značka prodávající své motocykly Kove/Jawa.

Na veletrhu EICMA 2022 se nechal CEO společnosti Zhang Xue slyšet, že mají veliké plány na "starém kontinentu", což mohlo značit Evropu. Hovoří se o tom, že by Kove měla svou novinku 400RR začít prodávat i v Evropě i proto že splňuje emisní limity vycházející z normativu Euro5. Model 400RR byl fyzicky představen na veletrhu v Miláně, ovšem zůstal poněkud stranou, protože se před ní vyjímal nejnovější prototyp adventure motocyklu Kove Excelle 800X, o kterém jsme tuhle psali, že by se mohl prodávat i v ČR pod názvem Jawa 800 Adventure.

Zpět k supersportu. 400RR je vybaven řadovým čtyřválcovým motorem o objemu 400 kubíků, který poskytuje nejvyšší výkon 68 koní při 13600 otáčkách a nejvyšší točivý moment 36 Nm při 12000 otáčkách. Motocykl by měl bez paliva vážit 160 kilogramů, což je příslibem dobrého poměru výkonu a hmotnosti.

 

Rám motocyklu je z ocelových trubek, osazen je podvozek KYB a je vidno, že přední kolo je bržděno dvěma axiálně ukotvenými třmeny, zřejmě dvoupístkovými.

Řešení zadní kyvné vidlice využívá na své pravé straně banánového tvaru, aby se pod ní mohl vyvést výfuk přímo z katalytického systému. Bohužel, i přes několikeré dotazy se Kove nevyjádřilo, kdy hodlá novinku do Evropy dovézt. Budeme doufat že to nebude trvat moc dlouho, protože soudě podle reakcí na veletrhu, zájem by byl.