Moto Guzzi V100 je v historii značky přelomový model. Zcela nový motor, který je z většiny chlazen vodou dosahuje ve své kategorii nadprůměrně dobrých parametrů a jak se dalo čekat, po úvodním modelu V100 Mandello ho továrna ležící na březích jezera Como umístí do cestovního endura.

V100 Stelvio je pro nás prozatím pracovní název. Po vzoru historických modelů se toto cestovní enduro může s vysokou pravděpodobností jmenovat Moto Guzzi V100TT. Evropa žije stylem Adventure a právě adventure motocykly jsou v posledních letech atraktivním zbožím. Právě proto je druhý model, postavený na základě nové motorizace, cestovním endurem. Podélně uložený motor typu V-Twin s úhlem rozevření válců 90° o objemu 1047 ccm dosahuje maximálního výkonu 115 koní a dá se očekávat, že natankovaný stroj bude vážit kolem 230 kilogramů.

Fotka z velké části nekamuflovaného motocyklu byla pořízena nedaleko sídla Aprilia v Noale a byly na ní zachyceny dva motocykly Moto Guzzi, doprovázené strojem Aprilia. Na nich můžeme vidět některé zajímavé detaily. Stroj má společné znaky s již uvedeným silničním modelem Mandello. Je jím společný designový styl, podobná světla s typizovanou orlicí ve formě LED světla denního svícení. Dráty vyplétaná kola mají špice do stran, což naznačuje bezdušové provedení ráfků. Přední kolo o průměru 19" je bržděno dvojicí 320-milimetrových kotoučů s brzdovými třmeny Brembo M4.32 a je odpruženo vidlicí Kayaba se zdvihem odpružení odhadem 170 milimetrů, podobně jako mělo Stelvio 1200, které jsme na prodejnách viděli naposledy v roce 2016. Zadní kolo s drátěným výpletem je poháněno kardanem v jednostranné kyvné vidlici a má průměr 17 palců.

Po vzoru Moto Guzzi V100 Mandello se dá očekávat, že i V100TT (či V100 Stelvio) přijde s dvěma podvozkovými verzemi. A mimo modelu s tlumiči Kayaba přijde na trh i model se semiaktivními tlumiči Öhlins. Na fotografii si můžeme také všimnout instalovaný radar nad předním světlem, který by měl zajišťovat funkci adaptivního tempomatu, případně brzdového asistenta. Je to poprvé v u Moto Guzzi a obecně v koncernu Piaggio, kdy byla tato fičurka uvedena do nějakého modelu.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Moto Guzzi V100TT (či V100 Stelvio, nebo jak se vlastně bude stroj nazývat) jistojistě uvidíme v listopadu na veletrhu EICMA 2023. A do prodeje by mohlo přijít v létě roku 2024.