Triumph je ve světě motorů znám především coby producent dvou a tříválcových motorů. S jednoválcovými agregáty si tyká jen velmi opatrně a s jedním takovým přijde 27. června 2023.

Připravovaný motocykl Triumph vyjede z továren indické společnosti Bajaj. S Indií má Triumph své vlastní zkušenosti. Na začátku jednadvacátého tisíciletí si Triumph postavil v Indii svou vlastní továrnu a vývojové středisko, ve kterém chtěl světu a zejména asijským zákazníkům vyvinout levné jednoválcové motocykly. Kolem roku 2010 se dokonce dostalo na svět několik obrázků budoucího Street Single s 250 ccm motorem. A také malé kapotované Daytony, jejíž fotografie byly ukořistěny ve výzkumném středisku Triumphu ve Španělsku..

Připravovaný Triumph 350ccm

Jenže Triumph, stejně jako později Harley Davidson narazil na realitu indické produkce. Nad pracujícím Indem musí stát autorita stejné nátury, aby se stihlo a zvládlo vše co bylo slíbeno. Což Triumphu s britským vedením moc nešlo, protože z Velké Británie až do Indie jeho bič nedosáhl. Po mnoha odkladech tedy Triumph v roce 2013 továrnu a vývojové středisko uzavřel.

Připravovaný Triumph 350ccm

Následně Triumph pár let přešlapoval na místě, než v roce 2017 podepsal s Bajaj Auto dohodu o vývoji a výrobě jednoduchého jednoválce, který bude konkurovat zejména Royal Enfieldu a nabídce Hondy. Připravovaný motocykl na fotografiích ještě nemá oficiální jméno. Je (měl by být) osazen motorem o objemu 350 ccm, jakkoliv se i spekulovalo o tom, že by to mohla být i čtyřstovka. Motor by měl mít kolem 25 koní a je chlazený kombinací vzduchu a vody. Nový "Speed Single" by měl konkurovat Royal Enfieldu Meteor 350, Hunter 350, Hondě CB350 a třeba i Jawě CL300/42. Následně, případně současně, by měla přijít i iterace v modelu Scrambler, s dvojitou výfukovou koncovkou a zřejmě i se zvýšeným předním blatníkem a s vyššími řídítky.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Zda-li se nové jednoválcové Triumphy objeví i v Evropě je prozatím nejisté. Jsou dva důvody, proč bychom se jich mohli dočkat i u nás. Za prvé, konkurence své jednoválcové modely v Evropě nabízí. Za druhé, nové jednoválcové Triumphy by měly splňovat indickou emisní normu BS6 v.2, která je podobná jako Euro5 a tudíž by měla být homologace doslova snadná. Nový Single by se tak mohl stát celosvětově dostupným modelem.