Kove chce konkurovat Kawasaki ZX-4RR a proto svůj malý supersport protáhnul inovačním kolečkem.

Na posledním veletrhu EICMA 2022 jsme se mohli posadit na malý supersport Kove 400RR. Jenže mezitím se na trhu objevila Kawasaki ZX-4RR, která se svými 75 koňmi Kove co do výkonu pokořila. Kove si to nenechává líbit a kontruje tím nejjednodušším způsobem - zvýšením objemu válců.

Ten šel nahoru z původních 399 na nových 443 kubíků, což přineslo maximální výkon motoru na úrovni 70 koní při 13000 otáček. Hranice omezovače byl nastavena na 16000 otáček. Kove 450RR je navíc osazeno náporovým sáním, které při 150-kilometrové rychlosti vytlačí z motoru další 3 koně navíc. Tedy maximálně souhrnných 73 koní.

Kawasaki ZX-4RR má 75 koní a s náporovým sáním až 79 a zůstává tudíž nepokořena. Kove se ale alespoň přiblížilo a pro jistou skupinu fanoušků bude jistě bodovat designem ne nepodobným Ducati Panigale a jistě i zajímavější cenou.

Motocykl bude dodáván ve dvou odlišných verzích. Verze Performance bude osazena lepším a nastavitelným podvozkem, radiálními předními čtyřpístkovými brzdiči TAISKO, 300-milimetrovými plovoucími kotouči a barevným TFT přístrojovým panelem a řadícím quickshufterem a tlumičem řízení. Zatímco verze Standard se bude muset spokojit s axiálními dvoupístkovými brzdiči, nenastavitelným podvozkem a LCD přístrojovým panelem, bez quickshifteru a bez tlumiče řízení.

Obě verze jsou vybaveny kontrolou trakce a jízdními režimy motoru. Motocykl má objem nádrže 14 litrů a plně bez paliva by měl podle výrobce vážit pouhých 165 kilogramů, což je o nezanedbatelných 10 kilogramů méně, než jeho zelený konkurent.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Kove prozatím neupřesnilo, jestli se stroj objeví v Evropě. Značka stále hledá dealery pro evropský kontinent a ačkoliv jž nějaké má, např. v Itálii či v Portugalsku, zde u nás je to stále velikou neznámou.