Triumph Tiger 1200 nově vyhoví i jezdcům nižších postav. Díky semiaktivnímu podvozku Showa nově nabídne funkci snížení výšky zadního tlumiče, aby jezdec lépe dosáhnul v obtížných situacích.

Triumph touto funkcí dohání prémiovou konkurenci jako Harley Davison (Pan America), Ducati (Multistrada), či KTM (1290 SA). Funkce, kterou Triumph označuje Active Preload Reduction umožňuje jezdci si snížit délku zadního odpružení, což vede ke snížení výšky sedačky jezdce až o 20 milimetrů.

Funkci ocení zejména jezdci nižších postav, kterým dovolí lépe dosáhnout nohama na zem na křižovatkách, při otáčení, či při pomalé jízdě obtížnějším terénem. Triumph Tiger 1200 má výšku sedačky v závislosti na modelu od 850 do 895 milimetrů. S touto novou funkcí budou mít například modely rodiny GT výšku sedačky 830 milimetrů. Dobrá zpráva pro majitele již zakoupených strojů je ta, že tato nová funkce jim může být zpřístupněna v rámci pravidelného servisu formou softwarového update. Snížení zadku pak proběhne velmi snadno, zmáčknutím a podržením tlačítka "Home" na dobu delší než 1 sekunda.

Triumph Tiger 1200 je prodáván ve dvou variantách. Verze GT je silničně orientovaná, s lehkými litými koly. Verze Rally je naopak orientovaná více do terénu, s většími koly i se vyššími dráhami odpružení podvozku. Obě verze pak mají ještě lépe vybavené varianty s přídomkem "Pro" a "Explorer". Společný mají motor - řadový tříválec s objemem 1160 kubíků, který dosahuje výkonu 150 koní při 9000 otáčkách a maximálního točivého momentu 130 Nm při 7000 otáčkách.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Stroj nejvyšší prémiové kategorie obsahuje vše, co se od něho očekává. Vedle již obligátního TFT přístrojového panelu s bluetooth konektivitou  je to také 6 jízdních režimů, semiaktivní elektronicky nastavitelný podvozek, náklonové ABS a náklonová kontrola trakce, full LED osvětlení, oboustranný quickshifter, vyhřívané gripy i sedačky, hillholder, mlhová světla, tempomat, hlídání tlaku v pneumatikách a v neposlední řadě i radarový systém pro hlídání slepých úhlů.