Jeden spalovací motor a k němu další dva elektromotory, to je myšlenka hybridního motocyklu se zlatým křídlem v logu. Honda si patentuje rovnou tři konfigurace, přičemž každá má tři motory.
Toyota Prius je s námi po více než 25 let a přesto by co se týče motocyklů, člověk na prstech jedné ruky napočítal, kolik je mezi námi těch hybridních. Některé na trh přišly, aby se z něj následně stáhly, o mnoha z nich se mluví a dokonce i o hybridech od Hondy. A sama Honda očividně přešlapuje a úplně přesně neví kterou cestou se vydat. Proto si v nejnovější várce patentů patentuje rovnou tři konfigurace, které by se někdy (očividně v daleké) budoucnosti mohly pod jejími kapotami objevit.
Ve všech třech variantách se přitom jedná o klasický spalovací motor (dle některých nákresů se zdá že dvouválcový řaďák) a rovnou dva elektromotory. Soudě dle nákresů by se přitom nemuselo jednat vždy o jeden a ten samý spalovací motor, protože na jednom schématu lze spatřit jeden píst, na druhém schématu zase klikovou hřídel pro dvě ojnice. Je možné, že sada patentů může obsahovat hybridní konfiguraci pro lehčí jednoválec i větší dvouválec.
V obou dvou případech je spalovací motor doplněn elektromotorem, ke kterému je (zřejmě planetární spojkou) připojen elektromotor další. Jedná se tedy o mnohem komplexnější řešení, než vyvinula (a zanedlouho uvede v prodej) Kawasaki. Značí to, že bude možné jet se spalovacím motorem, kterému bude asistovat elektromotor. Spalovací motor by měl mít klasicky manuálně řazenou převodovku. Elektromotor by měl pomáhat spalovacímu motoru v nízkých otáčkách dodávat točivý moment. V případě potřeby by se skrze planetární spojku mohl plynule přidat i další elektromotor, pokud bude řidič potřebovat další dávku výkonu.
Podle schématu, by pak mělo být možné jet pouze na elektromotor číslo 2, s vypnutým spalovacím motorem a elektromotorem číslo 1. Případně, by bylo možné střídat funkce elektromotoru č. 2, který by v případě potřeby fungoval jako motor, nebo se přepnul do funkce dynama, které by dobíjelo baterie.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Dokážeme si představit, že jako hlavní spalovací motor by mohl být použit stávající motor z Horneta, který je dostatečně kompaktní a přitom výkonný. Komplex tohoto motoru, dvou elektromotorů a baterie by pak mohl být uvnitř (dostatečně rozložitého) stroje jako je třeba aktuální NT1100. Soudě ovšem podle nákresů, Honda se teprve rozhoduje kterou cestou jít a ta může být i velmi dlouhá. Připomeňme například Yamahu, která s konceptem velikého hybridu přišla již v roce 2009 a dodnes nedošel jakéhokoliv praktického uplatnění.