Zcela nový motor V-Twin o objemu 750 kubíků by se mohl stát středobodem nejednoho modelu Moto Morini. Jako první vlaštovka bylo představeno Corsaro a kapotované Corsaro Sport.

Motor moderní koncepce se inspiruje ve světě motocyklů MotoGP a jeho kliková hřídel rotuje proti směru pohybu jízdy. Což by mělo motocyklům dodat značnou míru ovladatelnosti. Jeho válce o přesném objemu 749 ccm poskytují maximální výkon 96 koní, což je sice nižší hodnota, než má v nadpisu uvedená Aprilia, ovšem Moto Morini to jistě bude umět dobře kompenzovat nižší cenou.

Ale koní je rozhodně mnohem více, než se vyskytuje v dvouválcovém řadovém motoru, který se montuje do cestovního endura X-Cape, či do naháčů Seiemezzo. Dá se očekávat, že Moto Morini tento motor osadí i do jejich nástupců. Corsaro Sport by tak mohlo být vážným konkurentem Yamaze R7, nebo Kawasaki Ninja 650. Tyto stoje disponují výkonem 74, respektive 68 koní, což znamená, že by si je mohlo Corsaro Sport doslova namazat na chleba.

Motor jako takový není nosným prvkem rámu. Ten je hybridní. Hlavní rám je hliníkový, k němu je přišroubována spodní rámová část ze svařovaných ocelových trubek. A k ní je zase našroubovaná hliníková podsedlová sekce. Alespoň u vystaveného modelu se s baťůžkem moc nepočítá. Vzhledem k instalovaným stupačkám spolujezdce se ale zcela nevylučuje a jeho chybějící sedačka může být pouze aerodynamickým krytem.

Stroj je oblečen do líbivých kapot, které nevybočují z řady kdovíjak agresivním designem, ve kterém je možné spatřit jisté paralely s Hondou CBR1000RR. Což je vlastně nakonec dobře. K dispozici mu bude částečně nastavitelný podvozek, který dodala značka Bitubo. Na předním kole jsou instalovány brzdové třmeny Brembo Stylema na 320-milimetrových kotoučích. Zadní kolo je osazeno taktéž brzdou Brembo.

Aby to nebylo vše, vedle modelu Corsaro Sport bude i Corsaro bez sportovního přídomku. Nahatý roadster bude stát na stejném základě, akorát odlehčený o kapotáže, se zcela novou podsedlovkou a samozřejmě odlišnými světly. Oba dva modely mají výfuky 2-2, tedy jsou zakončeny dvěma výfukovými koncovkami.

Výbavu bude u obou variant doplňovat veliký LCD displej s bluetooth konektivitou, náklonové ABS, antihoppingová spojka a prozatím to vypadá že řadící quickshifter není součástí, alespoň tohoto vystaveného kusu.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Více podrobností nemáme, tedy zejména neznáme hmotnost stroje, u které Moto Morini pouze dodalo, že bude "do 200 kilogramů včetně paliva". Corsaro a Corsaro Sport jsou ovšem stroje příštího roku a tak si na přesné údaje budeme muset ještě počkat.