Skupina britských nadšenců do motocyklových technologií stojí za vznikem značky Langen, která se blýskla na světové scéně vznikem motocyklu Langen Two-Stroke. Nyní se velmi nápadně vkrádá do mnohem větší objemové kategorie.

Připomeňme jen, že dvoutaktní Langen je V-twin o objemu 249 ccm a při hmotnosti 114 kilogramů poskytuje výkon 76 koní, což je moc hezkých více než 600 koní na tunu hmotnosti. Jeho motor je z důvodu snížení těžiště a z důvodu centralizace hmoty umístěn netradičně válci vpřed.

V podobných šlépějích jde nový vysokoobjemový V-twin Langen LightSpeed, jehož motor je do rámu již umístěn mnohem tradičněji. Méně tradiční je poměr kovu, plastu a zejména karbonu, který stojí za hmotností 185 kilogramů. 600 koní na tunu hmotnosti se tak může zdát u předchozího dvoutaktu Langen jako nic, když LightSpeed tudíž dosahuje 1000 koní na tunu.

Středem motocyklu je čtyřtaktní V-twin o objemu 1190 kubíků, který má v rodném listě zapsáno jméno Rotax. Agregát, který bude k nalezení i v motocyklu Buell Hammerhead. Svých 185 koní dosahuje při 10800 otáčkách a nejvyšší točivý moment 138 Nm při 8200. Vysokému výkonu vděčí i díky vysokému kompresnímu poměru 13,4:1

Motocykl má všechny viditelné plochy vyrobeny z karbonu. Do karbonové nádrže se vejde nadprůměrných 19 litrů paliva. Motor je uložen do příhradového prostorového rámu z lehkých ocelových trubek a ze stejného materiálu je svařovaná i kyvná vidlice. Ta je oboustranná a odpružená dvojicí tlumičů Öhlins. Stejná značka stojí i za odpružením předního kola.

Lehká kovaná kola jsou bržděna vředu dvěma radiálními čtyřpístkovými třmeny značky HEL. Zadní kolo je taktéž bržděno radiálním třmenem HEL, jen dvoupístkovým. Brzdy má v područí ABS systém Continental s inerciální jednotkou, která zajišťuje systém náklonového ABS a ochranu proti nechtěnému stoppie.

LightSpeed je vyveden v nezaměnitelném designu, který je doplněn adekvátní cenou odpovídající limitovanému množství 185 kusů, které má přijít na trh v roce 2025. Již nyní ovšem Langen přijímá objednávky. Pokud by jich bylo opravdu hodně a se svými 185 kusy nestačil uspokojit poptávku, slibuje dovýrobu dalších 370 kusů v letech 2026 a 2027. Cena by měla se započítáním daní dosahovat těsně přes 50 tis. €