Se značkou Gilera to jde poměrně často nahoru a dolů. Vznikla již v roce 1909 a po smrti zakladatele se dostala v roce 1956 do rukou koncernu Piaggio. V počátcích pod novým vlastníkem žila ze svého historického dědictví a vyráběla motocykly o objemu až 500 ccm, s nimiž úspěšně působila na závodních okruzích. Postupem času se ale v koncenru věnovala spíše maloobjemovým a zejména dvoutaktním modelům, které ji pomalu ale jistě stahovaly ke dnu.

Přestože se stále velmi úspěšně umisťovala na stupních vítězů v sériích silničních sportovních motocyklů, prakticky vždy to bylo s dvoutaktními modely. A proto také vyráběla převážně dvoutaktní civilní motocykly. Světlá výjimka byly 4T modely Dakota a Bialbero cca od roku 1985, které se vyráběly nejprve s motory 350 ccm, poté s 500 a 560 ccm. A s výjimkou cestovního endura RC 600. Postupně ji umořily přísnější emisní normy, čímž byla nucena opustit i trh 125 ccm strojů a v posledních letech svého působení vyráběla pouze dvoutaktní padesátky. Aktuálně je Gilera ve fázi klinické smrti.

Z ní by se měla dostat pomocí recyklace starších modelů z portfolia koncernu Piaggio, s přispěním čínské výroby. Premiérově by měla přijít ve formě přestavěné Aprilie Shiver 900, kterou si vzal na paškál Zongshen. A to v rámci společného podniku Zongshen Piaggio Foshan Motorcycle Co. Ltd, který obě firmy založily již v roce 2004.

Zongshen osadí nový model GLR900 jinými, LED předními světly a odlišnými bočními plasty a také jiným podvozkem, zřejmě z provenience japonské Kayaby. Je také možné, že namísto brzdových třmenů původně Brembo bude nově stroj osazen třmeny jiné značky, díky čemuž by se trochu snížila cena. Zonhshen se již o takovýto stroj pokusil, byť pouze ve formě konceptu. Na základě Aprilie Shiver ukázal před dvěma roky koncept RA9. Ten byl také osazen jinými brzdami - třmeny J.Juan.

Nad světly, které jsou výrazně podobné světlům Triumpha bude umístěn menší flyscreen zajišťující větší aerodynamickou pohodu pro posádku. Motor podává maximální výkon 70kW (95 koní) a točivý moment 90 Nm a to jsou hodnoty, které by zřejmě měly být pro GLR900 zachovány.

Dá se zcela jasně odvodit, že GLR900 nebude pro evropský trh, ale pro trhy asijské, kde nemusí plnit přísné emisní normy. Aprilia Shiver totiž skončila s příchodem Euro5. Ne všechny světové trhy jsou tak emisně přísné. Shiver 900 přitom byla skvělá motorka a pod značkou Gilera jí tak bude vdechnut nový doušek života.