Triumph má v nabídce poměrně širokou nabídku adventure modelů. Přesto cítí, že na trhu jsou požadavky pro ještě lehčí a dobrodružnější stroje. Proto pracuje na modelu Tiger Rally 660.
V poslední době, pokud si chcete pořídit víceválcové cestovní enduro s potenciálem zdolávat těžší terén než pouhé šotolinové cesty, máte na výběr z poměrně široké nabídky. Reálně ovšem tři z adeptů pochází z továren KTM a můžete se ještě podívat do nabídky Aprilie, nebo Yamahy. Zbytek výrobců se se svými modely již pohybuje vysoko nad hmotností 200 kilogramů, což je jakýsi pomyslný zlom, který rozřadí enduro potenciál jednotlivých motocyklů.
Triumph má přitom v nabídce nový Tiger Sport 660, který je v provozním stavu o 20 kilogramů lehčí, než druhý nejlehčí z rodu - Tiger 900 Rally. A proto právě na něm chce britský výrobce postavit konkurenta Tenerky, Tuarega, nebo Ducati Desert-X, o kterém se poprvé zmínil již v říjnu 2020. A již tehdy měl Triumph jasno, jak by měl Rally 660 vypadat - bude designově zapadat do rodiny Tiger.
Triumph Tiger Rally 660 by měl být osazen stejným motorem jako Sport. Tedy řadovým tříválcem o objemu 660 kubíků o výkonu 81 koní a nejvyšším točivém momentu 64 Nm. Informace hovoří, že by nový Rally 660 mě v provozním stavu, tedy s plnou nádrží, vážit pod 195 kilogramů a tak by měl být lehčí než Ténéré 700 a měl by být cca na úrovni Aprilie Tuareg 660. Podvozek by měl být shodný s modelem Tiger 900 Rally Pro, tedy tlumiče Showa, které mají mít vpředu zdvih 240 a vzadu 230 milimetrů. Kola by měly mít rozměr 21 a 18 palců, což je v dané kategorii standardem.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Triumph Tiger Rally 660 by se měl veřejnosti ukázat až někdy na přelomu září a října 2024 a do prodeje by měl přijít v roce 2025.