Ducati versus Triumph. Oba výrobci se na přelomu dvacátých let přetahovali o pozici desátého největšího světového výrobce motocyklů. V loňském roce se rozseklo kdo jím opravdu bude. Přesto jsou oba výrobci spokojeni s rekordními prodejními čísly.
Ducati uzavřela rok 2023 s nejlepším provozním výsledkem v historii značky. Obrat přesáhl jednu miliardu Eur a ziskovost je na úrovni 10,5%. Za celý rok 2023 se Ducati podařilo prodat více než 58000 motocyklů, což se proměnilo v čistý zisk 112 milionů Euro.
58 tisíc strojů je sice méně než v roce 2022 a obrat taktéž malinko klesl, Ducati ale dobře optimalizovala náklady a přineslo ji to výše zmíněný rekordní zisk. 10,5% je přitom vynikající výsledek, který překračuje obvyklé ziskové rozpětí. Například KTM se pohybuje na hranici 9%.
Zaváhání Ducati využil Triumph, kterému se vyplácí sázka na levnou asijskou výrobu. A také na maloobjemové motocykly s objemem motoru do 400ccm, které se velmi dobře prodávají právě na tamních trzích. Nejvíce tak posílil v Indii, kde šly prodeje nahoru o velmi dobrých 1539 procenta.
Ne všude na východě se ovšem dařilo tak dobře. Celý asijský trh nakonec skončil propadem o 23%. Zachránila to Evropa s nárůstem prodejů o 33% a také Latinská Amerika, kde šly prodeje nahoru o 17,4%. Celkem si za rok 2023 připsal Triumph nárůst prodejů o 18,7% na krásných 98 tisíc motocyklů. A je to čtvrtý rok po sobě co Triumphu jdou takto nahoru prodeje, což ho tak výrazně posunulo nahoru od Ducati.
Jen tak pro zajímavost nahodíme pár procent prodejů - údaje za rok 2023:
- CFMOTO +22%
- Husqvarna -1,2%
- Niu Technology -17%
- Aprilia -5,6%
- Indian -7%
- Italika +3,4%
- SYM +7,7%
- Kymco +12,1%
- Honda +4,3%
- Hero +5,4%
- Yamaha +0,9%
- Suzuki +7,1%
- BMW +3,4%
- Harley Davidson -5%
- Benelli +12,3%
- Kawasaki +1%
- Moto Guzzi +4%
- KTM (včetně Husqvarny a Gasgas) +2%