Kove již brzy oficiálně představí nahatý roadster 450 R, který je postaven na základě platformy supersportu 450 RR. Oproti němu ztratil kapotáže a také několik kilogramů.
Značku motocyklů Kove u nás leckdo zná. Jednak je to výrobce některých strojů prodávaných pod značkou Jawa, za druhé si Kove vydobylo známost především slušnou účastí na Rally Dakar. Čínský výrobce rozšiřuje portfolio svých výrobků a na počátku roku 2025 (a možná že ještě letos na podzim) vyjede s modelem 450R, vybaveným čtyřválcovým motorem.
Motor o objemu 443 kubíků je osazen do ocelového příhradového rámu. Každý z válců má průměr pouhých 59 milimetrů, písty běhají po dráze 40,5 milimetrů dlouhé. Nad válci sedí šestnáctiventilové hlava s dvěma vačkami. Kompresní poměr je solidních 12,9:1 a přispívá k maximálnímu výkonu 71 koní při 13000 otáčkách. A k maximálnímu točivému momentu 39 Nm při 10500 otáčkách. Omezovač motoru začne štěkat při velmi vysokých 16000 otáčkách.
Příhradový rám je stejný jako má sportovní 450 RR, stejně jako litá hliníková oboustranná kyvná vidlice, která je odpružena monoshockem značky KYB. Přední tlumiče jsou také značky KYB a jsou nenastavitelné. Brzdy jsou po vzoru levnější verze sportovní 450 RR - dvoupístkové axiální, značky Taisko. Ty brzdí dva 300-milimetové kotouče. Zadní jednopístkový třmen se zakusuje do 240-milimetrového kotouče.
Vzhledem k tomu že plně natankovaná kapotovaná 450 RR váží 164 kilogramů, s plnou 14-litrovou nádrží by nahaté 450 R mohlo vážit pod 160.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Podobně jako je tomu u 450 RR, ani nahaté erko to nemá jisté na evropském kontinentu. Prozatím nemáme žádné zprávy o tom, že by tyto modely prošly homologačním procesem, byť to Kove již umí. Soudě dle velikých "výfukových kamen" pod motorem by tyto stroje měly splňovat přísné emisní limity. Takže šance že si tento stroj časem koupíme i u nás je poměrně vysoká. Za poměrně nevysokou cenu, protože se spekuluje o ceně do 150 tis. Kč.