Značka Indian naskočila do závodů v roce 2017 a díky svému motoru vyhrála v posledních sedmi letech 101 z 135 závodů. Tato dominance končí s koncem závodních motorů. Od doku 2025 budou povoleny pouze motory ze sériové produkce.

Faktem je, že motor Indianu FTR 750 byl mimořádně podařený. Faktem druhým je, že jeho útroby nezřídka obsahovaly komponenty, za které by se nemusela stydět ani vesmírná loď. AMA (American Motorcyclist Association) tak byla nucena vůči Indianu neustále vydávat nové regule a omezení. Když se podíváte do dokumentu "Technical Allowance and Limitations for 2024", tak se prakticky 3/4 dokumentu týkaly jen Indianu FTR 750, zejména tedy restrikcím, které musí Indian pro tento rok aplikovat. V letech 2022 a 2023 to bylo velmi podobné.

indtr1

Dominance Indianu a jeho technických řešení zřejmě zašla dost daleko na to, aby AMA došla trpělivost. Výsledkem je, že 16. srpna 2024 vydala nová pravidla pro rok 2025, kde je psáno, že se šampionátu mohou účastnit pouze ty motory, které vycházejí z motorů z produkčních motocyklů. A mezi nimi již není Indian FTR750 zapsán. Kategorie Super Twins byla tedy v zásadě zrušena a zůstane kategorie Production Twins. Případně bude kategorie Prodiction Twins přejmenována na Super Twins.

indtr2

Což ovšem neznamená, že se ho nemůže Indian účastnit. Regule šampionátu splňuje jeho motor z motocyklu Scout 60, o objemu 983 kubíků. Indian by ovšem musel (což je pravidlo vlastní pro všechny účastníky s vodou chlazenými motory) snížit obsah válců na 800 kubíků. Je tedy dost dobře možné, že se Indian nakonec ze šampionátu nestáhne úplně, ale bude nápomocen soukromým týmům s úpravami motoru Scout 60.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Indian vydal tiskovou zprávu, že "oslavuje konec dominance ", která by se spíše měla jmenovat, že "oplakává konec své dominance". Prozatím to totiž vypadá tak, že se Indian seriálu AMA - American Flat Track nezúčastní a přijde o svou velikou marketingovou nástěnku.