Podle nás není potřeba představovat ani Indian FTR, na který si už řádku let odkládám do matrace a ani Rolanda Sandse, kterému pod rukama vznikly už desítky krásných custom strojů. Navíc studio RSD už s Indiany spolupracuje několik let a tak bylo zřejmě jen otázkou času, kdy se pustí do něčeho většího.
FTR je tu s námi již krásných 5 let a od té doby ho zatím v mojí pomyslné "must have" garáži nic netrumflo. A stejně dlouho dobu také Indian spolupracuje s RSD, kdy společně pořádají seriál amatérských závodů Super Hooligan. Jejich partnerství jim evidentně dlouhodobě svědčí, závody oslovují diváky po celém světě a tak nám letos představují exkluzivní limitovanou edici Indian FTR 1200 x RSD, která je jimi inspirována.
Na vrcholu sériové řady FTR stojí model FTR Carbon a přesně na něm se ještě RSD dovyřádilo a vytvořilo tak sérii 300 kusů, které jsou navíc jednotlivě číslovány. Model je proveden v černé metalické barvě se závodní grafikou Super Hooligan, s rudý rámem, odpovídajícím rozměrem kol (17", 17") se zlato-rudými ráfky a štítkem s číslem 1.
"Super Hooligan byl vždycky o něčem víc než jen o závodění. Je to o posouvání hranic a zábavě při jízdě na motocyklu s přáteli," říká Roland Sands, zakladatel RSD. "Motocykly Super Hooligan mají daleko k plně kapotovaným strojům, které běžně vídáte na závodních tratích, a vyznačují se nenuceným přístupem a estetickým vzhledem s odhaleným pohonným ústrojím. Když nás společnost Indian Motorcycle oslovila, abychom navrhli custom design modelu Indian FTR pro zákazníky, bylo to pro nás přirozené a velmi jsme se těšili, že se na tom budeme podílet."
FTR x RSD Super Hooligan se příliš neodchyluje od běžného sériového modelu. Stále je vybaven stejným motorem V-Twin o objemu 1 203 cm3, ale standardně je vybaven výfukem Akrapovič s tepelným štítem. Stejné je i odpružení s plně nastavitelným tlumičem Öhlins a brzdy Brembo. Model z limitované edice však dostal některé díly Gilles Tooling, včetně olejových a chladičových krytů a závaží na řídítka.
"Výraz 'hooligan' získal ve světě motocyklů zcela nový význam, který se vyznačuje rebelským, nebojácným přístupem, který staví zábavu na motocyklu nade vše ostatní, a právě o tom je tento nový FTR," říká Aaron Jax, viceprezident společnosti Indian Motorcycle. "Roland Sands razí tuto cestu a vybudoval značku RSD na základě chuligánského životního stylu. Od kroužení na šotolinových oválech na středně velkých cruiserech až po dnešní soutěžní závody v rámci série MotoAmerica se tento obyčej chuligánského ježdění nezměnil."
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Provedení znovu na výbornou dotažené do nejmenšího detailu, i když já stále podvědomě hledám ty původní rozměry kol (19",18"), kterým dnes disponuje jen verze rally. Ta je ale zase oproti vyšším výbavám osekaná na podvozku. Tak či tak, ale stále platí, že je to neobyčejný bajk, jednorožec, a kdo mě zná, nediví se, že po něm tak mlsně už roky koukám.