Zatímco KTM a Honda uvažují, že budou následovat Yamahu a stáhnou se z Rally Dakar, čínské Kove naopak posiluje peloton. I kdyby se nic nezměnilo, bude v něm zřejmě čtvrtou největší značkou.

Do startu Rally Dakar 2025 zbývají ještě téměř 4 měsíce. Již dnes ale Kove oznamuje, že do něj nasadí dvanáct motocyklů. Pro značku Kove to bude již třetí ročník Dakaru. V tom prvním zazářila, když nasadila dva neznámé stroje, s dvěma neznámými jezdci a oba stroje si dojely pro cílového Beduína.

koda251

V druhém ročníku šlo Kove do značného rizika, když nasadilo pouhé dva měsíce testované stroje. Ty se potýkaly s několika problémy a hlavní hvězda Kove Mason Klein během závodu ukázal několik skvělých etapových výsledků. První den skončil na třetím místě, pátou etapu dokončil na místě pátém. Následně byl nucen odstoupit kvůli problémům s elektrikou. Mezi ročníky 2024 a 2025 Kove svůj model 450 Rally EX PRO RACE značně dovyvinulo a během letošního roku s ním vyhrálo několik menších rally závodů.

koda252

V ročníku 2025 budou na Dakaru za Kove závodit závodníci z Číny, Velké Británie, Francie, USA, Itálie, Španělska, Kanady, Indie, Spojených Arabských Emirátů a Saudské Arábie. Tovární dakarský tým Kove budou zastupovat Francouz Neel Theric a "další neznámý jezdec", který bude továrnou oznámen až v prosinci. V regionálních týmech budou číňané Sunier a Liasong, kteří oba již Dakar za řídítky Kove dokončili.

koda253

Yamaha ukončila svou účast na Rally Dakar a podle zákulisních informací je možné, že podobným směrem půjde jako Honda, tak KTM. Ze stejného důvodu - jednoválcové závodní motocykly o objemu 450 ccm nemají oporu v prodejním sortimentu značky. V případě Yamahy to bylo velmi zřetelné, když její zástupce prohlásil: "K čemu je nám investovat miliony do Dakaru, když se nám investice nevrátí v žádném prodejním artiklu". Ano, Yamaha neprodávala žádný civilní "rally motocykl" a v její nabídce převažovaly prodeje veliké dvouválcové Ténéré 700. Honda je na tom úplně stejně. KTM alespoň prodá ročně několik set kusů "Rally Replica", což rozhodně také nezalepí díry v rallyovém rozpočtu značky. Nehledě na to, že KTM má aktuálně zcela jiné a zásadní problémy se svým životabytím jako takovým.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Kove je na tom jinak. V jeho nabídce je motocykl Rally 450 a to dokonce v několika variantách. A Kove je prodává po tisících a tudíž má jeho účast na Dakaru zcela konkrétní a jasný marketingový dopad.

Rally Dakar 2025 bude již 47 ročník, šestým rokem v Sauské Arábii. Uskuteční se mezi 3. a 17. lednem 2025. Bude trvat 15 dnů a z toho bude 12 dnů závodních.