V lednu roku 2025 se můžete těšit na nového Horneta a to tentokrát s výkonem 113,35 kW a minimalistickým designem.
Honda nás nechala na nového Horneta nahlédnout již v roce 2023 na EICMĚ. Prohlásila, že nový naháč doprovází mnoho technických inovací a nový vzhled. Jeho tvary jsou nyní mnohem ostřejší a sportovnější. K mání budou dvě varianty, a to ve standardní variantě a ve variantě SP s technickým vylepšením a jízdními asistenty.
Ponechává si čtyřválcový motor z předchozí řady roku 2017 až 2019 modelu CBR1000RR. Motor má výkon 152 koní při 11 000 otáčkách za minutu a točivý moment činí 104 Nm při 9 000 otáčkách za minutu. Homologace je Euro5+. Díky úpravě několika detailů a specifické úpravě po technické stránce, se můžeme těšit na lepší odezvu plynu v nízkých až středních otáčkách. Neochudí nás ani o spolehlivost a výkon jak už je u značky Honda zvykem. Její šestistupňová převodovka je převzatá z modelu Fireblade CBR1000RR-R, vylepšená o lepší záběr a zrychlení.
Výsledek získali konstruktéři zkrácením převodových rychlostí druhého a pátého stupně s tím, že šestý ponechali původní. Díky tomu má nový Hornet větší komfort při cestovní rychlosti a podepisuje se to i na spotřebě paliva. Asistovaná spojka je protiskluzová.
Hornet nyní umožňuje řidiči nastavení nepostradatelných jízdních režimů. Je jich celkem pět a jsou roztříděné do tří hlavních skupin. Rain, Standard, Sport a dva režimy, které si můžeme nastavit dle našeho uvážení. Dva volné režimy umožňují řidiči nastavit svou preferovanou konfiguraci a pohrát si s nastavením výkonu, brzdného síly motoru a nastavení kontroly trakce s asistentem antiwheelie, který zabraňuje zvednutí předního kola. A to díky elektronickému plynu, Honda mu říká „Ride By Wire“. Všechny potřebné informace najdeme na pětipalcové TFT displeji.
Můžeme na něm nastavit až tři varianty obrazovky, podle toho jestli jedeme v noci nebo ve dne. Čitelnost na přímém světle je nově mnohem lepší a to díky jinému technologickému postupu výroby TFT displaye. TFT display lze propojit s naším chytrým telefonem pomocí aplikace „Honda RoadSync“
Motor využívá jako nosný prvek rám ve tvaru diamantu s obvodovou konstrukcí s dvojitým nosníkem. Výrobce tvrdí, že je díky tomuhle rámu celková konstrukce o 70% tužší než u předchozího modelu CB1000R. V kombinaci se zadní kyvnou vidlicí z litého hliníku. Vybaven je odpružením Showa s obrácenými vidlicemi SFF-BF o průměru 44 mm s plně nastavitelným zadním tlumičem. Brzdný systém tvoří radiálně namontované čtyřpístkové třmeny Nissin doplňující dva přední plovoucí brzdné kotouče o průměru 310 mm, zadní 240mm kotouč doplňuje jednopístkový třmen. Paprsková kola jsou inspirována koly z originálního Fireblade, a to z litého hliníku. Přední kolo je obuto do pneumatiky 120/70-ZR17 a zadní do 180/55-ZR17.
Design nového Horneta byl upraven o ostřejší hrany a masivnější tvary, ponechává si ale stále minimalistický design tak jako u předchozího modelu, počínaje LED předními světly tvarově navazující na boky nádrže. Zadek Horneta je zminimalizovaný a vypadá tak odlehčeněji, díky tomu je podsedlový rám více viditelný, dodává tak designu ostřejší vzhled. Motor a čtyři výfukové svody, jsou odhalené, přispívají tak na agresivním vzhledu motocyklu. Celý rám, kola i zadní kyvná vidlice jsou v černé barvě. Červená barva masky, nádrže a bočních plastů na sedadle tak dokonale vyniká.
Jednoduchý výběr barev a designu tak přispívá k minimalistickém vzhledu motocyklu.
K modelu CB1000 Hornet bude možnost si přikoupit jednotlivá vylepšení. Těmi jsou tři různé balíčky. První je „Style Pack,“ díky kterému může motocykl vypadat víc exkluzivněji a to díky sedadlu z alcantary, eloxovanému víčku nádrže a nebo obráběné horní klemě řídítek. Dalším je balíček „Sport Pack“ vytvořený pro lepší dynamiku motocyklu a zážitek z jízdy díky quickshifteru, jednotnému potahu sedla, mini kapotáže a tankpadu. Posledním balíčkem je „Comfort Pack“ pro delší cestování s motocyklem, tvoří ho vyhřívané rukojeti, taštička na nádrž a taška na sedadlo.
Současně vyjela Honda i s vymazlenou verzí SP, která má o 5 koní více (157), disponuje podvozkem Öhlins a předními brzdovými třmeny Brembo Stylema. Verze SP má také řadící qiuckshifter v základní výbavě.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
V lednu se můžeme těšit na tři barevné varianty „Grand Prix Red,“ „Mat Iridium Gray Metallic“ a „Pearl Glare White.“ Jinými slovy červená varianta, matná šedá a perleťově bílá. Cena ještě není uveřejněná.