KTM se již pět let potýká s problémem vadných vaček, který se snažila pět let bagatelizovat s tím, že se jedná o naprosto výjimečné případy. Kauza pokračuje, pro mnohé z majitelů bohužel způsobem, který si nepředstavovali.

18. července 2024 jsme vydali článek o problémech motorů KTM. Problémy, které dle KTM postihlo sotva půl procenta prodaných motocyklů, přesto vznikla na Facebooku skupina sdružující postižené uživatele, která činí dnes přes 11 tisíc členů. Jistě že ne všichni jsou majitelé těchto motocyklů a jistě je tam mnoho lidí jen ze zvědavosti. Přesto se dá předpokládat, že těch postižených jsou tam tisíce.

vack3

Celosvětové zvedmutí odporu proti praktikám značky KTM při řešení, či spíše neřešení a bagatelizování reklamací padlo na novinářskou půdu a začalo o něm psát několik renomovaných nezávislých magazínů. To donutilo KTM po letech ignorace učinit nějaký krok, aby alespoň nějak rozptýlila obavy stávajících majitelů. Ti jsou již dnes značně zklamáni rapidním poklesem zůstatkové ceny svých strojů, které se stávají poněkud obtížně prodejnými, když už se rozhodnou riziku závady předejít tím, že stroj prodají a vymění za jinou značku. KTM jim tudíž přislíbilo, že se bude znovu zabývat již dříve odmítnutými reklamacemi a i zpětně bude ochotno proplatit opravy, které si byli nuceni majitelé zaplatit ze svého. A jak se říká, slibem nezarmoutíš...

vack2

Aby si postižení navzájem ověřili, jak se KTM daří retrospektivně řešit reklamace, založili si statistickou webovou stránku www.failedcams.com. V ní se dají dočíst zajímavé údaje. Sice je v ní k dnešnímu dni pouhých 46 záznamů, přesto můžeme statisticky vyhodnotit, že více než třetině uživatelům bylo odmítnuto závadu vyřešit či opravit. Dalších 30% postižených majitelů čeká, až se KTM k řešení závady nějak postaví a pouhým 28% majitelů byla poskytnuta záruka v plné výši.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Několika majitelům byly sice KTMkou poskytnuty díly, ale byli si nuceni zaplatit práci, což je cca 50-procentní plnění vzniklé škody. 46 nahlášených případů sice není úplně největší vzorek, ale i tak vyplývajících více než 34% případů, kdy KTM odmítá reklamaci vůbec řešit, 30% případů kdy majitelé čekají jak se KTM rozhodne a 8,5% případů kdy si byli nuceni majitelé uhradit část opravy ze svého vytváří celkový obraz více než 70% majitelů, kteří nemůžou být přístupem KTM zcela spokojeni. A zcela jistě to prohloubí nepříliš lichotivou veřejnou publicitu oranžových barev. Alarmující je, že se ve statistice objevují i zcela nové motocykly, z roku 2023 a také bohužel Husqvarna Norden 901 s najetými 9900 kilometry, kterému KTM odmítla reklamaci vyřešit. Keep Throwing Money...