Výrobci usuzují, že žijeme v době, kdy chce každý zažívat nějaké dobrodružství. A zejména v Evropě, kde jsou možnosti ho zažít rok od roku menší. Jsou země, kde je adventure zážitek za řídítky doslova velmi drahým koníčkem a už ani ten Balkán není co býval. Což nicméně očividně výrobcům nebrání zásobovat klientelu adventure motocykly. Jedním z dalších je Rieju s modelem Aventura 307.
Srdcem Adventury 307 je jednoválec kubatury 300 ccm zasazená do offroad rámu s offroad geometrií. Motocykl je tak připravený na nejedno dobrodružství.
Tento nový model byl prezentován na EICMĚ v Miláně. Motocykl se bude díky podvozku, kolům a celkové stavbě nejlépe cítit zejména v terénu. Vzhled motocyklu se blíží spíš k rally než k endurovému stroji. Jeho ostré hrany mu dodávají agresivnější vzhled spolu v kombinaci s plexisklem inspirovaným rally motocykly nebo nahoru směřujícím výfukem.
Můžeme si také všimnout vertikální sedmipalcového TFT tabletu s technologií Mirror Link, z kterého se dobře čte i když stojíme ve stupačkách. Na pravé straně řídítek můžeme vidět veliké tlačítko, skrze které bude možno rychle a snadno vypnout ABS.
Jak jsme již zmínili, tak motocykl pohání čtyřdobý jednoválec o kubatuře 293 ccm s vrtáním a zdvihem 61,2 x 78 mm o výkonu 24,98 kW. Motor je chlazený kapalinou a je vybavený integrovaným systémem přímého vstřikování. Převodovka má 6 rychlostí. Rieju je osazena stejným motorem Loncin, který můžeme najít ve Voge 300 Rally. V případě Rieju je ale odladěn k vyššímu výkonu, kde je rozdíl ku prospěchu Rieju téměř 4kW.
Rám motocyklu je jednokolébkový a je tvořen z ocelových trubek. Předek je vybaven vidlicemi o průměru 43 mm a zadní tlumič je nastavitelný v předpětí s dvouramennou kyvnou vidlicí. Rozměry kol už sami o sobě vypovídají o využití motocyklu v terénu, jsou jimi kola s paprskovými ráfky obutá do špuntových 21-palcových pneumatik 90/90 ve předu a 18-ti palcových 120/80 vzadu. Přední kolo je vybavené brzdným kotoučem o průměru 300 mm a dvoupístkovým brzdným třmenem, zadní kolo má kotouč o průměru 240 mm s jednopístkovým brzdným třmenem.
Suchá hmotnost motocyklu činí pouhých 138 kg a nádrž má objem 20,5 litrů, takže s motocyklem můžeme cestovat i větší dálky. Tento objem nádrže by měl dávat dojezd přes 500 kilometrů na jedno tankování. Rozvor má 1420 mm, je dlouhý 2120 mm, vysoký 1470 mm a široký 850 mm. Sedlo má ve výšce 890 mm od země. Což jsou hodnoty, které Rieju rozměry staví mezi Hondu CRF 300 Rally a zmíněné Voge 300 Rally.
Rieju ve svých materiálech nijak nezmiňuje podvozek. Ten je složen předních USD vidlic, které disponují možností nastavení komprese a odskoku kola a zadního monoshocku, s možností předpětí pružiny a odskoku kola. Dráhy odpružení v technických podkladech nemáme, ale jsou odhadem 240 - 250 milimetrů dlouhé. Což by mohlo Aventuře 307 dát solidní enduro potenciál.
Aventura 307 by měla být velmi brzy k dispozici u dealerů Rieju. Cena by se měla pohybovat cca kolem 120 tisíc Kč.