Svého času bylo považováno Corsaro jako za nejvíce charismatický stroj, který jste mohli vzít na asfaltovou cestu. To se jednalo o model s 1200 ccm motorem a zejména v době před ekologickým šílenstvím, kdy bylo možné ještě prodávat surové stroje. Nové Corsaro a Corsaro GT po svém předchůdci dědí pouze jméno. No, dobře, také pravověrný V-Twin, byť o objemu pouhých 750 kubíků.
Corsaro GT je taková poněkud menší iterace Ducati Multistrady 950, nebo ještě menší iterace BMW S1000 XR. Po boku Kawasaki Versys, Triumpha Tiger 660/1050 a MV Agusty Turismo Veloce se zařadí do kategorie adventure-sport, tedy jako jakési "cestovní enduro" s malými koly, které se cítí nejlépe na asfaltu a pouze na asfaltu. Corsaro GT chce oslovit zejména cestovatele, kteří křižují Evropou a přitom ji chtějí prokřižovat ve vzpřímeném posezu, schováni za rozměrným plexisklem a hýčkáni dobrou aerodynamikou.
- NEPŘEHLÉDNĚTE: Moto Morini si brousí zuby na Aprilii Tuono i RS660, představuje V2 supersport Corsaro Sport
Corsaro GT je navrženo v Itálii a přestože je Moto Morini nyní v područí čínského konglomerátu ZNEN, je v Itálii také vyráběno. Jeho design kombinuje výraznou estetiku řady Corsaro s robustním charakterem V-twin motoru Moto Morini. Jeho válce svírají úhel 90 stupňů a jeho 749 kubíků objemu poskytuje maximální výkon 96 koní. Bude k dispozici i ve variantě s 35kW (48 koní).
Jedná se o zcela nový motor, který rotuje proti směru jízdy (jako motory motocyklů MotoGP), aby jeho setrvačné síly kompenzovaly otáčení kol. Stroj tak díky této vlastnosti slibuje výjimečně dobrou ovladatelnost.
Motocykl má vysokou stavbu rámu. Ten kombinuje hliníkovou přední horní část rámu s ocelovým příhradovým spodním rámem. K němu je přišroubována hliníková podsedlová sekce a hliníková kyvná vidlice. Celková stavba rámu i V-Twin motor dávají na vědomí, že Corsaro GT není lecjakou rozpočtovkou, což dokládají taktéž špičkové brzdy Brembo Stylema. A také hydraulická radiální spojková pumpa a radiální brzdová přední pumpa stejné značky.
Brembo je přítomné i na zadním kole prostřednictvím zadního brzdového třmenu. Brzdové kotouče jsou také značky Brembo. Brzdy má v područí náklonové ABS, které moderuje díky šestiosé jednotce sílu brzdné síly v závislosti na úhlu náklonu motocyklu v zatáčce. Ona šestiosá jednotka bude mít na starosti variabilní kontrolu trakce.
Přestože bylo Moto Morini v minulosti spjato s výrobcem podvozků Marzocchi, na Corsaru GT jsou podvozkové komponenty KYB. Předu to jsou 43-milimetrové plně nastavitelné obrácené vidlice, vzadu je to monoshock KYB s hydraulickým nastavením předpětí pružiny kolečkem, s možností nastavení úrovně odskoku kola.
Významným designovým a fukčním prvkem Corsara GT je jeho světelný podpis. Ten charakterizují výrazné LED denní světla přes celou šířku předního plexi a veliké LED projektory tlumených a dálkových světel pod nimi. Podobně rozměrné je i zadní sdružená LED svítilna, která je přes celou šířku stroje.
Zajímavě jsou řešené i přední LED blinkry, které jsou integrované do spodní části krytů rukou. Před jezdcem je potom rozměrný 7-palcový TFT panel s konektivitou s mobilním telefonem a navigačními funkcemi.
Agresivní design přináší zejména přední část stroje, kde jsou v pomyslném "zobáku" integrovány tunely náporového sání vzduchu do motoru. Jejich rozměry jsou v souladu s rozměry kapotáže celého stroje. Ta se podobně jako u modelu X-Cape 700 otevírá směrem ke kolenům jezdce, aby byly kolena v aerodynamickém stínu a nebyly vystaveny náporu větru. Samozřejmostí je jednou rukou výškově nastavitelné plexi, které se posouvá po elyptické křivce a současně s výškou se i narovnává do vzpřímené polohy.
GT je cestovní motocykl a proto je již připraven pro instalaci kufrů bez nutnosti jakýchkoliv držáků. Pro kufry jsou připraveny zámečky v sedlové sekci, do kterých se kufry nacvaknou. Přesto nebude Corsaro GT úplně pro všechny, protože je jeho velikost 1500 milimetrů něco mezi Ducati Multistradou (1590mm) a MV Agustou Turismo Veloce (1445mm). Takže se jedná spíše o motocykl menších rozměrů a viděl bych se na něm spíše sám, než se spolujezdcem. Nehledě na to, že designová dělená sedačka spolujezdce nebude úplně na nějaké dálkové cestování.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Na gétéčku jsme nejezdili, protože by mělo přijít do prodeje až začátkem léta 2025. Ale informace o suché hmotnosti pod 200 kilogramů, krátkém rozvoru (1500mm) a protisměrně rotujícím motoru slibují, že by se mělo jednat u výjimečně dobře ovladatelný stroj, se kterým bych již teď chtěl prokličkovat alpská a dolomitská passa.