Zontes 703F je full-size cestovní enduro v duchu moderních SUV dnešní doby. Stroj je osazen zcela novým řadovým tříválcem o objemu 699 kubíků, který v případě toho cendura poskytuje výkon 96 koní při 10 tis, otáčkách a maximální točivý moment 76 Nm při 7500 otáčkách.
Motor má přesazené čepy kliky po 120 stupních, takže dosahuje dokonale vyváženého zapalování jednotlivých válců. Jestli je to dobře nebo ne, je spíše na diskusi, protože většina výrobců se uchýlila k nerovnoměrnému zapalování (270° u dvouválců, či T-plane klika u Triumphu), protože nerovnoměrný přísun výkonu přináší jezdci vyšší úroveň zábavy.
Co se šasi týče, motor sedí u modelu 703F v hliníkovém rámu, s hliníkovou oboustrannou kyvnou vidlicí a s odpružením značky Marzocchi. Bezdušová kola vyplétaná dráty jsou bržděna třmeny J.Juan. Vpředu jsou to dva radiálně ukotvené čtyřpístkové třmeny, vzadu jednopístek. Kola mají rozměr 21 a 18 palců, což stroji dává možnost obout širokou škálu silničních i enduro pneumatik.
Rozvor stroje je 1565 milimetrů, což značí, že motocykl bude velikostně tak nějak mezi KTM 890 Adveture R a Yamahou Ténéré 700. S plnou 22-litrovou nádrží váží 228 kilogramů, což je o 17, respektive o 22 kilogramů více než tito soupeři.
S těmi se ovšem Zontes 703F nechce utkat napřímo, zejména proto, že hraje spíše na cestovní notu, než aby si nechal líbit topení v hlubokém bahně. Dokládají to i (plně nastavitelné) tlumiče, které mají dráhy odpružení velmi kompromisních 170 milimetrů. Světlá výška je 205 milimetrů a když už jsme u těch výšek, nastavitelná sedačka je ve výšce 825 a 845 milimetrů. Přímo u výrobce je možné si objednat ještě nižší sedačku - 805 milimetrů.
Stroj nabízí zákazníkům širokou plejádu prvků výbavy. Je to například bezklíčkové startování, které odemyká jak palivovou nádrž, tak zámek sedačky. Plexisklo je elektronicky výškově nastavitelné, ve výbavě jsou standardně vyhřívané rukojeti, měření tlaku v pneumatikách, LED hlavní světla, i světla přisvětlující do zatáčky.
Dále je to elektronická kontrola trakce, ABS a i zadní bezpečnostní radar indikující vozidla ve slepých úhlech. Převodovka je vybavena řadícím quickshifterem. TFT barevný přístrojový panel nabízí konektivitu s mobilními telefony.
Tento stroj se již v půlce roku 2024 ukázal u asijských zákazníků a nyní je na cestě do Evropy. Minimálně tedy do Velké Británie, kde je jeho prodej nastaven na duben 2025. Cena 6990 liber, tedy v přepočtu cca 220 tis. Kč.
Což znamená, že by měl být pod cenou, nebo v cenové paritě konkurentů, jako je Suzuki (V-Strom 650), CFMOTO (800MT), Triumph (Tiger 660 Sport). Ovšem stále výrazně dražší než třeba Benelli (TRK 702).