S příchodem emisní normy Euro5+ bylo BMW nuceno sáhnout i do jednoho z posledních vzduchem chlazených Mohykánů. Změny se naštěstí nijak nepromítly do výkonnostních charakteristik.

BMW R18 je poháněno vzduchem a olejem chlazeným dvouválcovým motorem tybu boxer, o objemu 1802 kubíků. Ten poskytuje výkon nevysokých 90 koní, ovšem zase velmi solidní točivý moment, který vrcholí na hodnotě 163 nM při pouhých 3000 otáčkách za minutu. A poměrně těsně nad volnoběhem (na dvou tisících otáčkách) má motor dokonce celých 149 Nm.

nb181

Základní R18...

...dostala jednu z nejvýraznějších modernizací, v podobě nového 18-palcového zadního kola, které nahradilo původní šestnáctku. 16-palcové zůstane stále v nabídce, ovšem již pouze jako příplatková záležitost, součástí prémiového balíčku Option 719. Nový tvar má také palivová nádrž, což je vlastně shodné pro celou dole uvedenou plejádu modelů.

 nb187

Zadní kolo dostalo (logicky) nové odpružení a také novou pneumatiku o rozměru 180/55R18. Přední tlumiče zůstávají stejné, jen z nich zmizely ochranné kryty a hodní části tlumičů jsou nyní stříbrné. Nové jsou výfukové koncovky, blatníky i kryty hlav.

nb186

BMW také redesignovalo sedačku jezdce, která je nyní užší a vybavena měkčí pěnou. Zejména díky většímu zadnímu kolu je nyní sedačka 720 milimetrů vysoko, což je o 30 milimetrů výše než měl předchozí modelový ročník. Jako drobnůstku můžeme zmínit i nový USB-C napájecí port.

nb182

2025 BMW R18 Classic...

...zůstal u 16-palcového zadního kola. Naopak, oproti původnímu 16-palcovému předku dostává nově devatenáctku. Sedačka je také trochu jiná a přední větší kolo stojí za vjejí výškou 730 milimetrů, což je o 20 více.

nb188

Blatníky jsou také nové, tentokráte větší, pro lepší ochranu jezdce před vodou. Oproti základní verzi R18, modelu Classic zůstaly kryty vidlic. Výfuky jsou také nové a zejména rozměrnější blatníky stojí za ještě klasičtějším vzhledem.

nb184

BMW R18 B...

...je bagger s nízkou kapotáží, který vedle modernizovaného motoru, nových barevných kombinací, nového tlačítka "Favorites" na řídítkách a nového USB-C portu nedoznal meziročně žádných výraznějších změn.

nb185

Podobně je na tom také model Transcontinental, který získal updaty jako model B (Bagger) a nové barevné kombinace.

nb183

Nejvíc při zemi, co se týče modernizací, zůstalo BMW u modelu Roctane.

Ten má pouze novou barevnou kombinaci, nově s možností si navolit ve stejné barvě boční podsedlové kaslíky. Modernizovaný je samozřejmě /povinně Euro 5+) motor a... to je vše. Další změny se již neudály.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY