Americká pobočka značky Kawasaki anoncovala na svých sociálních sítích, že se zelená značka vrátí ke dvoudobým motocyklům. Z této třídy vycouvala v roce 2007, kdy nebyla schopna splnit emisní normy.

S příchodem nových moderních technologií se do segmentu dvoudobých strojů vrací i Kawasaki. A to téměř po dvaceti letech. Však se má kde inspirovat. Tam kde evropští výrobci vydělávají peníze, si chce Kawasaki ukousnout z tohoto sice nepříliš velikého koláče, nicméně z koláče, ve kterém se hraje o vysoké marže.

25. ledna 2025, po intenzivním nátlaku amerických fanoušků Kawasaki přiznala, že hlasu lidu již delší domu naslouchala a na dvoudobém motoru již poměrně dlouhou dobu pracuje.

Sice se o tom štěbetalo po střechách už od doby, kdy si Kawasaki 8. června 2024 nechala patentovat nový dvoudobý motor, nikdo ovšem v té době netušil, že motor je již intenzivně rozpracován. Točí se kolem něj stále několik spekulací, které hovoří o tom že by mohl být turbem (spíše ale kompresorem) přeplňovaný, což zní jako hodně veliké sci-fi, protože je rozhodně jednodušší přerazit své zákazníky vejpůl instalací většího válce (třeba 400ccm), než implementovat jakýkoliv systém přeplňování.

kw21

Taktéž se hovoří o tom, že by nový 2T Kawasaki motor mohl být hybridní, kdy by mohl kombinovat sání dvěma ventily s rozvody (jako má čtyřtaktní motor) s výfukovými kanály jako má dvoutakt. Olej by se měl (údajně) mísit se vzduchem v airboxu a palivo by se mělo do válce dopravit přímým vstřikem. Což není úplně nic nového, protože takovýto systém již testovala ve svých motorech Toyota a již by měly být odstraněny některé slepé vývojové větve.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Nakonec ovšem z úst (pera, klávesnice) Kawasaki nezaznělo to zásadní - kdy uvidíme první nový 2T motor Kawasaki na prodejnách.