Jak jsme si psali v několika předchozích článcích, Harley Davidson hodlá již v příštím roce uvést sériový elektrický motocykl. A protože co mu nejvíc chybí jsou lidé a zkušenosti, investoval do firmy Alta Motors.

V technologické oblasti se to dělá často - odkoupí se část jiné společnosti, nebo se koupí celá, aby se pod vlastní střechu dostaly patenty, technologie, nebo zkušení inženýři. Alta Motors již pár let ukazuje že ví co dělá, má výsledky a vlastní úspěšný výzkum. Přesně to, co Harley Davidson pro svou novou elektrickou éru potřebuje.

Funkční prototyp Harley Davidson Livevire ukazoval, kde má HD rezervy. Právě v pohonu, protože kvílivý zvuk linoucí se z motorového prostoru ukazoval že je něco špatně. Na rozdíl od Alty, která se pohybuje téměř neslyšně. Zatímco HD o elektrických motorkách mluví a zdvihá hladinu adrenalinu skalním příznivcům, Alta mezitím prodává tisíce strojů. Její know-how si zajistil Harley Davidson strategickou investicí do této společnosti.

"Uživatelé jsou teprve na začátku porozumnění mnoha výhod elektrických motocyklů. Naše technologie se přitom neustále vyvíjejí. Věříme v elektrické motocykly a v jejich budoucnost. Americké společnosti mají možnost nás následovat. A jsme potěšeni, že Harley Davidson, synonymum vůdce v motocyklové oblasti sdílí naše vize. Jsme nadšeni že s ním můžeme spolupracovat."
Marc Fenigstein, ředitel Alta Motors

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Z uvedeného prohlášení vyplývá, že spolupráce je oboustranně vítaná a že se nejedná o žádné nepřátelské převzetí kapitálem. Prozatím není úplně jasné do jaké míry se tato investice projeví, zda-li bude Alta samostatná, nebo ji HD zcela pohltí. A není známý podíl, do jakého HD investoval. HD k tomu dodal:

"Později v tomto roce, jakou součást naší desetileté strategie, uvedeme elektrický motocykl, do kterého intenzivně investujeme. A intenzivně investujeme do elektrických technologií. Alta demonstrovala inovace, odbornost, výsledky a potenciál a my jsme se rozhodli ji více semknout s naší firmou. Naše společné úsilí nám dovolí přinést světu nové a dobré stroje. Chceme se stát světovým lídrem v této oblasti, což na druhou stranu neznamená, že nebudeme vyrábět pro naše fanoušky naše tradiční benzínové motocykly."
Matt Levatich, prezident HD