Silniční verze velikého advíka od KTM byla spatřena v plné nahotě. To nám dává možnost analyzovat změny na stroji, který bude uveden do prodeje v roce 2020.

Nová 1290 Adventure s nízkou nádrží není úplná novinka, protože se poprvé ukázala na veřejnosti v říjnu 2018. Je vidět, že si KTM dává načas a že chce mít novou generaci vychytanou do detailu. Je možné a zřejmé, že se verze R a S nebudou lišit pouze po stránce kol a podvozku, ale  také po stránce elektroniky. Verze R (na drátěných kolech) byla zachycena s centrálním světlem v dolní části masky, přičemž silniční verze S by měla mít na onom místě bezpečnostní radar, o kterém jsme psali již víc než před rokem.

Nově zachycené fotografie ukazují model S v plné kráse. A téměř ve finálním vydání, přičemž prototyp má snad již jen nefinální výfukovou koncovku. Ta KTM pomůže u tohoto modelu splnit emisní normu Euro 5 a očividně se na ní ještě pracuje. Vidíme ale celou přední část, které dominuje set LED světel, ve kterých se vrací náklonová LED světla, která budou přisvěcovat do zatáčky v závislosti na náklonu motocyklu.

Mezi těmito světly je prostor pro pasivní radar, který bude zajišťovat funkci adaptivního tempomatu a možná i zastoupí systém krizového brždění. O tom ale jen spekulujeme, protože prozatím bylo KTM avizováno, že radar bude jezdce jen varovat, pokud zaznamená před strojem krizovou situaci.

Zásadní změnou je ale nádrž, která po vzoru KTM 790 Adventure a již starší 990 Adventure má objemný prostor uložen v bočních kapsách, což velmi snižuje těžiště stroje a pozitivně se odráží na jeho ovladatelnosti. A změny nejsou jen na vizuálu, ale i na technice pod ním. Stroj má zcela jiný rám. A to jak přední, tak zadní. Zadní rám je na zachyceném stroji masivnější, očividně proto, že je hliníkový. KTM ho nechává zcela odkrytý a prototyp ho má dokonce leštěný, aby vynikl na odiv. Hlavní rám je také jiný, ale jen co je vidět, jakože toho není vidět moc. Nová a odlišná je také kyvná vidlice. Bohužel zůstávají stále stejné brzdy Brembo P4.32, které jsou dle mého názoru pro 160-ti koňovou motorku na hraně únosnosti.

Změny jsou samozřejmě v aerodynamice, která má přinést více pohodlí na cestách. Mimo jinou kapotáž je to také rozšiřující se plexisklo, které má přinést více klidu do oblasti ramen řidiče. Myslelo se i na spolujezdce, protože zadní sedačka se zdá být větší, přičemž se zdají být i níže umístěné stupačky spolujezdce. Co není vidět, ale bylo to již zmíněno, do rukou jezdce se dostanou jiné ovladače. A také větší, rozměrnější LCD displej, který by mohl obsahovat integrovanou navigaci.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Změny bych ale nečekal na motoru. Ten má aktuálně 160 koní a KTM bude ráda, když tuto hodnotu udrží, při dodržení přísnějších emisních limitů. KTM taky nemá s výkonem kam spěchat. Ve své kategorii má na poli výkonu malou konkurenci a pokud Ducati nevyjede s Multistradou V4, bude to mezi těmito výrobci plichta, na kterou se BMW dívá jen z povzdálí.