Je potřeba se zeptat, kde jinde umějí klasické motocykly lépe než v Indii? Technický pokrok se v této zemi zastavil na tak dlouhou dobu, že jejich motorky nestačily zestárnout a zase se dostaly do kurzu.

Stačí se podívat jen na nové Indické Jawy 300, nebo na klasické Royal Enfieldy, jaké jsou to fešné motorky. Z indických výrobců a dokonce celosvětově, je Royal Enfield největším výrobcem motocyklů s objemem nad 300 ccm. Třeba vloni prodal více než 700 tisíc strojů.

Letos mu chce trošku z jeho koláče ukousnout nejen nová Jawa, ale také Benelli, která se na Indickém trhu pomalu zabydluje. Benelli je Italská firma vlastněná Čínským majitelem. Pro expanzi na Indické trhy vzešlo partnerství s Indickou společností Mahavir Group, která je jedním z největších importérů Mercedes Benz, Isuzu, ale také značky Škoda.

 

Benelli Imperiale 400 bude montována z čínských dílů v Indické továrně společnosti ve městě Hyderabad. Mahavir část dílů nechává vyrábět přímo v Indii, protože tamní výroba je výrazně levnější, než díly z Číny. Proto se mu bude dařit udržet cenovku dostatečně nízko, aby mohl jakž takž konkurovat Royal Enfieldu Classic 350, nebo Jawě 300.

Benelli Imperiale 400 je poháněn jednoválcovým motorem o objemu 373 ccm, který je vzduchem chlazený a dává maximální výkon 19,7 koní při 5500 otáčkách. Maximální kroutící moment je 28 Nm při 3500 otáčkách. Motor má vstřikování paliva splňuje nejen nejpřísnější Indickou emisní normu, ale dokonce i normu Euro 4. Což by mělo značit, že by nemusel být veliký problém stroj homologovat i pro Evropské trhy.

Stroj disponuje klasickými tvary, vyplétanými koly a kruhovými budíky. Celek je doladěn decentním množstvím chromu a v ceně jsou i podivné kožené tašky, které by jakoby patřily ke zcela jinému stroji. O brzdný účinek se stará 300 mm přední kotouč s dvoupístkovým brzdovým třmenem a zadní 240 mm kotouč s jednopístkovým třmenem. Dvoukanálové ABS je již ve standardní výbavě.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

V přípravě je také vpodstatě identický stroj, který bude vybaven motorem o objemu 500 ccm. Ten bude prodáván pod názvem Imperiale 530. Cena Imperiale 530 není zřejmá. U Imperiale 400 by měla být v přepočtu kolem 80 tis. Kč, což bude mít oproti Jawě (cca 55tis.) a Royal Enfield Classic 350 (cca 44 tis.) opravdu těžké. Ale Indie je veliký trh a pár desítek tisíc zájemců by si stroj mohl najít. Jestli bude Evropský import není jasné.