Kde já tuhle motorku viděl? Pátrám v paměti a napadají mě hned tři.
Za prvé je to Yamaha XT 500, do jejíchž barev je MASH oblečen. Přispívá tomu i tvar nádrže a šišatá číselná tabulka. Pak Honda XR 600R - až na drobné odlišnosti, jako by motor MASHe, z oka vypadl tomuto obstarožnímu japonskému agregátu. A do třetice Ducati Scrambler Desert Sled. A to zcela nepokrytě...
Poté, co MASH představil své scramblery o objemu 50, 125 a 250 ccm, které si berou za designovou předlohu Ducati Scrambler Sixty2, se vytáhnul s větším kalibrem, který jde již do vyšších objemových kategorií. Na Bruselském Motor Show ukázala tato francouzská firma (nechávající si vyrábět motocykly u čínských dodavatelů) stroj s větším fun factorem, pod názvem X-Ride 650 Classic.
Technický základ stojí na vzduchem a olejem chlazeném jednoválcovém motoru vybaveném elektronickým vstřikováním Delphi, který dává solidních 40 koní při 6000 otáčkách. Maximální kroutící moment je 45 Nm při 4500 otáčkách. Při započítání výkonnostních ztrát, které má na svědomí splnění emisních norem jsou to podobné parametry, jaké měl motor Hondy XR 600R. U MASHe je ovšem převrtán na 100mm průměr, takže dosahuje objemu 643 ccm. Těmto motorům shodně sekunduje pětistupňová převodovka. Offroad potenciál krotí 17" vyplétaná kola, které zdobí zlatě eloxované ráfky, přesně v intencích Ducati Desert Sleda.
Přední kolo je bržděno 320 mm plovoucím kotoučem a radiálně ukotveným čtyřpístkovým třmenem Hangte. Zadní kolo je vybaveno 240 mm kotoučem a jednopístkovým třmenem. Brzdy krotí systém ABS, který lze vypnout. Nádrž má kapacitu 12 litrů a 169 kilogramů vážící stroj má sedačku 860 mm vysoko.
Nečekejme žádnou modernu. Přístrojový panel je vybaven analogovým otáčkoměrem a digitálním segmentem ukazující rychlost a nezbytné jízdní parametry. Potěší LED světla i blinkry, přičemž přední světlo je vybaveno vysoce svítivým proužkem denního svícení.
Cena není ještě stanovena, ale na stánku MASHe, na výše uvedeném veletrhu, se hovořilo o ceně kolem 6000 euro.