Společnost BMW uvedla na trh naháče S 1000 R pro rok 2021.

Motocykl je nyní díky snížení hmotnosti lehčí než loňský model o 6,5 kilogramu. Pokud byste chtěli, můžete ještě zalovit v nabídce doplňků a vybrat si karbonová kola, která ušetří dalších 4,8 kilogramu. Nový model má nově asymetrické přední světlo a vylepšený protiblokovací systém ABS.

Za největší snížením hmotnosti stojí čtyřválcový řadový motor. Motor je z modelu S 1000 RR, až na to, že je o 5 kg lehčí. Má objem válců 999 ccm, výkon 123 kW (165 koní) při 11000 otáčkách za minutu s maximálním točivým momentem 114 Nm při 9250 otáčkách za minutu. Motocykl nyní vyhovuje veškerým požadavkům na splnění emisní normy Euro 5.

Společnost BMW Motorrad vylepšila převodové poměry na novém motocyklu tak, aby stroj poskytoval ještě rychlejší akceleraci.

Hmotnost rámu modelu S 1000 R byla výrazně snížena. Rám se nazývá se Flex Frame, má úzký design, který zmenšuje šířku motocyklu v oblasti kontaktní oblasti kolen. Díky této úpravě se jízda na motocyklu stává uvolněnější a jezdec má větší volnost pohybu.

Další novinky modelu:

  • Lehčí výfukový systém
  • 5-palcový TFT displej
  • Nový design přední části a předního světla
  • Nové boční kapotážové panely
  • Šestiosá měřící jednotka která moderuje náklonové ABS
  • ABS Pro se speciální senzitivitou pro režim Rain
  • Dynamická trakční kontrola, která vychází z WSBK zkušeností
  • Wheelie kontrola
  • Tři volitelné jízdní režimy (Rain, Road, Dynamic)
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Systém denního svícení (volitelně)
  • Řadící quickshifter (volutelně)
  • Jízdní režimy Pro s nastavitelnou wheelie kontrolou, startovací asistent a Asistent rozjezdu do kopce Pro :-D :-D :-D OMG (volitelně)

Co se týče elektroniky, nový model S 1000 R přichází s kontrolou trakce (DTC), kontrolním systémem ABS Pro s náklonovým ABS. Dále přichází s třemi jízdními režimy "Rain", "Road", "Dynamic". Plně nastavitelný režim "Dynamic Pro" je také k dispozici  s nastavením, které je součástí funkce "Riding Modes Pro". U tohoto modelu je nově zabudovaná funkce "Motorová brzda" ve spojení s řízením točivého momentu motoru (MSR) a funkcí "Power Wheelie". Funkce "Riding Modes Pro" pomocí Dynamic Brake Control (DBC) pomáhá jezdci při nouzovém brždění.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

BMW S 1000 R má poutavý design, takzvaný "ocas nahoru - nos dolů". Jsou použity nové prvky, které dodávají dynamičtější vizuální vzhled. Kromě základní červené barvy jsou k dispozici také doplňky Style Sport a balíček M s dalšími doplňky.