Ačkoli modely V7 patří mezi základní modely, je tato řada mnohem úspěšnější, než by se mohlo na první pohled zdát. V hierarchii Italského výrobce se jedná o nejúspěšnější a nejdéle prodávaný model.

Všechny V7 jsou poháněny motorem o objemu 744 ccm, v již třetí evolucí tradičního Guzzi dvouválce "small block", který byl v roce 2017 předělán i se zcela novými válci, hlavama válců a písty. Zdvih a průměr pístů zůstal nezměněn.

Novější modely mají stále tradiční tlumení a brzdy s jedním kotoučem. Díky téměř 21 litrové nádrži má motocykl velký dojezd a nemusí se tak často doplňovat palivo.

Vyvážený podvozek a retro italský styl dodává motocyklu více šťávy. Inovovaná Guzzi V7 stojí proti Triumph Street Twin a třeba proti Yamaze XSR700. A nelze ji upřít, že nemůže být nic klasičtějšího než tato V7. Vzduchem chlazený motor, suchá spojka, pohon kardanem, jednoduchý OHV rozvod... zejména verze s klasickým drátěným výpletem křičí do světa, že právě ona je aktuálně nejsilnější reminiscence klasických motocyklů osmdesátých let.

Společnost Moto Guzzi pravidelně vylepšuje řadu modelů V7. Pro rok 2020 se motocykl dočká ne příliš důležitých vylepšení. Letos se vrátí V7 III Racer, Carbon, Rough and Special s několika modely v limitované edici.

Všechny modely jsou v nitru stejné, jen mají upravený vzhled, pneumatiky, seda a řadu drobností. V průběhu roku 2018 jsme tento typ motocyklu nazvali jako "přátelský, pohodlný denní motocykl s hladkým a spolehlivým motorem, který vypadá jednoduše a přitom elegantně."

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Co se týče konkurence, není zrovna lehké hledat soupeře pro Guzzi V7 III. Mezi možnou konkurenci má Guzzi do značné míry svůj vlastní styl a zejména osobitý jízdní projev.