Triumph si svého Speed Triple mazlí už od roku 1993. Aktuálně nový Speed Triple 1200 RS je pátou velkou generací tohoto britského silničního chuligána.

Motor povyrostl co do objemu na 1160 kubíků, z předchozích 1050. Vyšší objem společně s odladěním motoru přinesl nárůst výkonu na 180 koní při 10750 otáčkách. Kroutící moment povyskočil o výrazně nižších 8 Nm na výsledných 125 Nm při 9000 otáčkách.

tst62

Dá se odhadovat, že Triumph vytěžil nějaké ty zkušenosti coby dodavatel motorů pro šampionát Moto2 a odlehčil vnitřní pohybující se komponenty uvnitř aparátu. To mu pomohlo nastavit limit omezovače o 650 otáček za minutu výše, než měla 1050-tka. Za těmito vyššími otáčkami se také bude skrývat značné procento mezigeneračního nárůstu výkonu motoru.

tst67

Celý motor byl kompletně přepracován. Triumph vzal do ruky každý jednotlivý díl, vylepšil ho, použil lepší materiály a odlehčil. Právě motor je o 7 kilogramů lehčí a zároveň fyzicky o něco menší než jeho předchůdce. Hmotnost pohyblivých hmot uvnitř motoru šla dolů o 12%. Vyšší výkon a nižší hmotnost se promítla do o 25% lepšího poměru výkon/váha. Tento poměr je prakticky dvojnásobný, než dosahoval první Speed Triple z roku 1993.

tst63

Vícelamelová antihopingová spojka má nyní méně lamel a práce se spojkovou páčkou bude o noho snažší. Zcela nová převodovka byla od základu nově vyvinuta, aby dobře pracovala s řadícím quickshifterem. Stranou nestojí ani zapalování. To nyní využívá dvě svíčky na válec, aby byla směs pečlivěji zapálena a motor splňoval emisní normy.

tst64

Zcela nový je rám. Je dalším z několika prvků, které stojí za nižší hmotností stroje, který plně natankovaný váží 198 kilogramů. Rám sám o sobě je vyroben z hliníku a je o 17% lehčí než vážil rám předchozího modelu. Pro sportovnější feeling bylo těžiště stroje posunuto trochu dolů a dopředu. Pro snažší ovladatelnost byla instalována o 13 milimetrů širší řídítka. Výška sedla je nyní 830 milimetrů.

tst69

Podvozek dodala renomovaná firma Öhlins. Zastupuje ho plně nastavitelná přední vidlice NIX30 a zadní monoshock Öhlins TTX36, který je taktéž mechanicky plně nastavitelný. Brzdy jsou od Bremba a jak je nyní často u Triumphů zvykem, zastupuje je to nejlepší, co se dá z civilní nabídky italského výrobce objednat - monobloky Stylema. Ty se zakusují do 320 - milimetrových plovoucích kotoučů. Ke Stylemám je napárována radiální brzdová pumpa Brembo MSC s nastavitelnou páčkou. Zadní kolo je bržděno dvoupístkovým třmenem.

tst68

Nový Speed je po vzoru svých sourozenců vybaven barevným LCD panelem o úhlopříčce 5". Veškeré elektronické funkce jsou řízeny jednotnou řídící jednotkou. Za zajišťuje kontrolu náklonového ABS, nastavitelné náklonové kontroly trakce, řadícího quickshifteru, tempomatu a čtyř jízdních režimů (Rain, Road, Sport a Track). Pátým jízdním režimem je Rider, ve kterém si řidič může všechny vlastnosti navolit podle sebe, případně je zcela deaktivovat. Řídící jednotka také kontroluje zdvihání předního kola a i zadního při intenzivním brždění.

tst71

Plnobarevný LCD panel zajišťuje informační systém, který umožní připojit mobilní telefon. Skrze něj poté můžete zdvihat hovory do svého hands-free, nebo si nechat z mobilu promítat pokyny navigace. Jako i jiné Triumphy umožňuje dálkově ovládat GoPro kamery. Zajišťuje také systém bezklíčkového startování.

tst70

Nový Speed Triple má předepsané servisní intervaly 16000 kilometrů. Bude prodáván s dvouletou zárukou bez kilometrového omezení. Dá se čekat, že vedle aktuálního vrcholného modelu RS přijdou i skromněji vybavené modely, kde nebude tolik karbonu, nebo některé funkce motocyklu nebudou ve standardní výbavě. A budou příplatkové.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

tst74

tst73

tst75

tst72

tst65