Znáte to, když máte pod zadkem pořádné stádo koní a vaše pravé zápěstí by jim neustále chtělo popouštět otěže? Tenhle pocit ale u Indian Scout Sixty nečekejte. Tady sice máte pod zadkem také pěkně vybavené stádo, ovšem nikoliv plnokrevných hřebců, ale Huculů a jízda pak podléhá úplně jiným pravidlům.

Kdo o koních něco ví, je mu hned jasné o čem je řeč. Hucul je klidný, houževnatý, spolehlivý, silný a na jízdu velmi pohodlný koník s pevnou kostrou. Avšak žádné dostihy a parkurové závody od něj rozhodně nečekejte. Ne že by to Hucul nezvládl, ono se mu spíš nechce. To vše přesně odpovídá tomu, co si já myslím o Scout Sixty. Podle mě byl stroj postaven na pohodlnou lehkou jízdu širým krajem, kdy má člověk čas vnímat okolí, kochat se výhledy a užívat si růžové západy slunce s vyklopeným hledím a větrem ve vlasech. No a toho všeho jsme si společně užili dosyta. 

Než se ale na stroj podíváme pohledem pocitů a dojmů, pozvu vás na menší technickou přejímku. V lehkém rámu z litého hliníku bije černý, vodou chlazený 60° V-Twin o objemu 999,6 cm3 s výkonem 76 koní. Což naznačuje, že přeci jen nepůjde o úplně líného poníka. Sedadlo je velmi nízko (643mm) a díky celkové ergonomii je stroj velmi obratný i přes pohotovostní váhu 248kg. Nádrž pojme 12,5 litru paliva, což vystačí na solidní výlet po kraji. Vpředu i vzadu najdeme 16" kola obutá do Pirelli Night Dragon. Ve standardní výbavě pak najdeme i ABS. 

Idian Scout Sixty jsem měla šanci letos sedlat hned dvakrát. Jednou na úplném začátku sezony, kdy byla Sixty připravena vyjet od importéra ve své základní nahé formě. Ta je připravená kdykoliv vás odvézt na jakékoliv místo ve vašem městě. Rychle, bezpečně, elegantně, v džínách a kožených botkách s kostkovanou košilí zaparkujete u vaší oblíbené kavárny s výhledem na stroj a kocháte se jejím nádherným továrním zpracováním. Navíc v barvě Ruby Metallic je Sixty opravdu sexy. 

Když jsem ale později sedlala Sixty vybavenou o doplňky jako kožené brašny, nosič, zádová opěrka a padací rámy, dostala jsem chuť cestovat. Nabalila jsem ji a vyrazila si z Prahy po klikatých okreskách směrem do hor. Mezi jejími řídítky se skromně krčí malý analogový budík, který vám dává informaci o rychlosti vaší jízdy. Jeho ručičku ale nechcete vidět lítat jak utrženou ze řetězu. Tohle je stroj na pohodové brblání po kraji. Ovšem chcete-li být z otravného provozu hlavního města rychle pryč, Sixty vám i s tím ochotně pomůže. Je prostě až neuvěřitelně univerzální.

Posez je pohodlný a celková ergonomie cruiseru vám pomáhá motat se ucpanou Prahou velmi mrštně i přes relativně široká řídítka. Sedlo mi sedlo - jako *** na hrnec. Což u mého rozložitějšího pozadí byla oproti sportovnějším strojům příjemná změna. Stupačky jsou, jak je zvykem u této kategorie strojů, předsunuté kupředu a mezi mými koleny a hefty byla při zatáčení sotva centimetrová rezerva. Stroj je tedy vhodnější spíše pro drobnější postavy. Na cestách po Libereckém kraji jsem ale nepřišla vůbec na nic, čím by mě stroj netěšil. Naopak, našla jsem v sobě díky němu radost z klidnější a rozvážnější jízdy. Užívala jsem si výhledy po našich kopcích, stavěla a fotila jsem si Sixty při západech slunce a na budíku jsem ručičku téměř uvěznila na padesátce. Ano, bavilo mě si to jen tak brblat mezi Železným Brodem a Jabloncem a užívat si pocitu bezstarostnosti.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Ta rozličnost na trhu s motocykly je přesně to, co mě v tomto odvětví drží a obrovsky baví. Jiný stroj, jiný mrav. Ne každý příběh, ale musí mít happy end. Motor s obsahem 999 cm3, na kterém je mimo jiné postaven i Scout Sixty, bohužel neprošel přísnými normami Euro 5 a tak se s ním na evropském trhu prozatím loučíme. Píšu schválně “prozatím”, protože věřím, že fabrika zajisté místo v kategorii mid-size do budoucna pro Evropu ještě nějak vyplní. To je ovšem spíše moje zbožné přání, než ověřená informace.